Het is lang gelden maar zoals ik van jullie de tip heb gekregen ben ik begonnen aan de hand van deze video een formulier te bouwen lekker om te beginnen het gaat om deze video: https://www.youtube.com/watch?v=g_r4a-DXA7c

en dit is mijn code:

<?php

function validate ($name, $email, $subject, $message)
{
	$error = '';

if($name ==  '')
		$error = 'U hebt geen naam opgegeven';

if (!filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL)) 
		$error = 'U hebt geen emailadres opgegeven opgegeven';

if ($subject ==  '')
		$error = 'U hebt geen onderwerp opgegeven opgegeven';

if ($message ==  '')
		$error = 'U hebt geen bericht ingevoerd opgegeven';

return $error;
}

$name = '';
$email = '';
$subject = '';
$message = '';

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{
	//FORMULIER IS VERZONDEN

$name = $_POST['name'];
	$email = $_POST['email'];
	$subject = $_POST['subject'];
	$message = $_POST['message'];

$error = validate($name, $email, $subject, $message);

if(error != '')
		echo $error;

}

?>

<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title> Contact </title>
<style>
textarea, div, label, input[type=text] {
	font-family:Arial, Helvetica, sans-sarif;
	font-size:18px;
	width:300px;
}
textarea
input[type=text] {
	font-size 14px;
}
textarea {
	height:200px;
}
</style>
</head>

<body>
<div>
<h1>Contact </h1>
<form action="" method ="post">
<label for= "name">Naam:</label><input type="text" id="name" name="name" value="<?php echo $name; ?>" />
<label for= "email">Email:</label><input type="text" id="email" name="email" value="<?php echo $email; ?>" />
<label for= "subject">Onderwerp:</label><input type="text" id="subject" name="subject" value="<?php echo $subject; ?>" />
<label for="message">Bericht:</label> <textarea id="message" name="message"><?php echo $message; ?></textarea>
<input type="submit" value ="verzenden" />
</form>
</div>
</body>
</html>

Ik krijg deze foutmelding: Notice: Use of undefined constant error - assumed 'error' in on line 40 als ik de foutmelding wil testen maar volgens mij is het goed wie is er bereid mij van een klein beetje uitleg te voorzien?
Thanks ook voor de duidelijke uitleg ben er bijna hij post nu alleen Toevoeging: in de mail als ik niets invul ik wil dat er compleet niets wordt gepost.
Controleer je variabelen eens of die kloppen. Standaard moet hij gewoon niks laten zien als die $_POST-variabele voor de toevoeging leeg is.
De juiste code zit toch in lijn 6 van het deel code dat jij heb gepost Arien?
Als je de juiste variabele gebruikt, dan wel. Ik heb maar even wat uit de lucht gegrepen.

Die isset() lijkt niet te werken en hoort er dus niet, kwam ik net achter :/
Deze structuur werkt overigens wel prima met beide situaties..
Dan werkt hij inderdaad wel alleen ben ik nu aan het proberen die wit ruimte te slopen die je dan in de mail ziet maar als ik gewoon zeg ik sloop de '<br />' : eruit uit die zin krijg ik een syntaxs error dat is wel vreemd.
Als je niet wetend wat dingen gaat slopen, dan heb je inderdaad kans op syntax fouten.
Lees anders die gegeven tutorials eens over strings en de theorie achter deze ternary-operator.

Reageren