Kan iemand even testen of Windows Update op dit moment werkt? Als ik check voor nieuwe updates blijft ie hangen en als ie updates gaat downloaden blijft ie ook hangen. Het lijkt alsof ie geen contact krijgt met de server. Of ligt het aan mijn PC?
Maar Ozzie, waarom zou je willen checken of je de Windows 10 update kan downloaden als Windows 7 veel beter werkt?
?Onbekende gebruiker
12-12-2015 12:00
Pfff Windows. Kap ermee en ga naar een echt distro. Red Hat for the win.
Windows blijven repareren en fixen is niet iets wat jij met een OS hoort te doen. Het moet werken want jij moet erop werken.
Iedereen op Ubuntu over. Echte devs zitten sowieso op een Linux distro.
En ja je mist weleens Windows met bepaalde dingen, maar dan maak je een virtuele Windows of een dualboot.
Aangezien het updaten toch niet lekker ging gisteren (bleef weer hangen) heb ik zo'n Microsoft fix-it tooltje gedraaid. Daaruit kwam melding dat er iets in de registry niet goed stond en nog 2 dingen. Vervolgens heeft het programmaatje dit hersteld, maar het maakte niks uit. Daarna het programmaatje nogmaals gedraaid en ik kreeg gewoon weer dezelfde meldingen. Omdat ik liever niet wil dat er iets in mijn registry wordt gewijzigd, heb ik een back-up teruggezet.
Ik heb nu dus wat meer geduld gehad ... en het blijkt dat de updates wel worden gedownload en geïnstalleerd, alleen duurt het heeeeeel erg lang. Bijv. als ik een update aanvink van bijv. 500kb en die ga installeren dan begint ie met downloaden en blijft ie in eerste instantie gewoon op 0% staan. Dan ineens na ongeveer een half uur heeft ie 'm toch gedownload en geïnstalleerd.
Nu is mijn vraag of dit bij meer mensen zo lang duurt. Ik kan me niet herinneren dat het ooit zo lang heeft geduurd. Maar van de andere kant, mijn computer functioneert verder gewoon naar behoren. Het lijkt er niet op dat ik bijv. een virus of iets dergelijks te pakken heb. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Of is de Microsoft server gewoon enorm traag ineens (ik gebruik Windows 7 Engelse versie)?
Heb een tijdje terug op een laptop vista opnieuw willen installeren.
Updaten ging daar op vergelijkbare manier. Heeeeeeeel lang 0%, maar kennelijk werd er op de achtergrond wel wat gedownload.
Wellicht download je oude updates die niet meer in Nederland gehost worden en dan (via lage prioriteit) ergens vanaf een server in de USA moeten komen?
Aan de andere kant: Windows 7 is nu ook weer niet zo oud....