De titel stelt de vraag.
Kan je op een vps een ssl certificaat installeren zonder diract admin?
en als dat gaat, hoe dan?

En als dit niet gaat.
Om direct admin te installeren heb ik het advies gekregen eerst direct admin te laten installeren en daar magento op te laten zetten.
Nu heb ik gewoon een vps met turnkey linux met basis installatie magento.

Is dit echt nodig? kan ik niet gewoon direct admin erbij installeren?

Vps
2 cores
1024 MB
60 GB
turnkey magento 14.0 64-bit

Alvast bedankt,
Je hoeft geen direct admin te installeren om ssl certificaten te installeren. ssl certificaat installeren kan op allerlei manieren en dus ook op de linux command line. google eens op "ssl certificaat installeren op commandline"
Heb je misschien een linkje waar dat uitgelegd wordt?

[size=xsmall]Toevoeging op 25/01/2016 19:28:33:[/size]

welke commands t zijn etc..
Tuurlijk, SSL is niet iets wat specifiek bij DirectAdmin hoort, en kan je op elke server installeren. Wel moet je een certificaat aangeschaft hebben.

Hoe het installeren daarvan moet, dat ligt aan de webserver en het operating-systeem die je gebruikt. Dit kan Apache zijn, of Nginx.

Zelf kan je ook LetsEncrypt installeren, en gratis een certificaat gebruiken.
Ik geef de voorkeur aan een groene balk betaalde SSL.
Vooral omdat dit de klant ook een veilig gevoel geeft.
Zowiezo is die gratis versie toch nog in beta modus?
Ik heb zover ik weet gewoon apache 2 nieuwste versie.

Hoe veilig is dat Lets Encrypt?
Want dit zou aan de ene kant ook een klein maandelijks bedrag besparen.

[size=xsmall]Toevoeging op 25/01/2016 19:38:50:[/size]

ow en direct admin installeren, kan dat met besturingsysteem turnkey linux?
of moet ik dan echt basis installatie direct admin hebben?
LetsEncrypt zal alleen een groen slotje geven, met een gratis veilig certificaat, de je elke 3 maanden moet verlengen via je commandline. Gezien er een aantal grote bedrijven achterzitten, kan je er van uit gaan dat LetEncrypt veilig is. Ik zou het alleen niet voor commerciële doeleinden gebruiken.

Als je net als de Rabobank je bedrijfsnaam erbij wilt zitten, dan moet je een EV-certicaat aanvragen, die behoorlijk prijzig is. Maar dat gaat niet werken in Lets Encrypt.

Als je DirectAdmin wilt installeren, heb je een licentie nodig. Deze kan je hostingboer soms ook wel verstrekken (als own-network license). Zonder licentie zal je geen controlpanel krijgen.
Hier staan wat handige vereisten op, over de setup van je linux-distro:
http://www.directadmin.com/installguide.html
De licentie heb ik,

De vraag is of ik direct admin gewoon op mijn turnkey linux magento vps kan installeren of deze in direct admin basis installatie moet veranderen
Een schone installatie zonder webserver wordt aangeraden.

***Please do not install services such as Apache, PHP, MySQL, Ftp, Sendmail, etc., as we will do this for you. All we need is a CLEAN install of your operating system.***
We do not recommend installing DirectAdmin on an existing live production server.
DirectAdmin does not convert existing data upon install.
Hoe kan ik dan het beste magento back-upen en uploaden in root later, geheel opnieuw installeren? of downloaden en uploaden?
Hoe zit het met de database van adminer? blijft deze gewoon bestaan als ik de basis installatie naar direct admin verander? want het gaat om zon 40.000 bestanden en een database met duizenden producten.

[size=xsmall]Toevoeging op 25/01/2016 21:18:04:[/size]

zover ik weet is php my admin niet in mijn vps paket geinstalleerd
Installeer phpMyAdmin, of gebruik HeidiSQL op je eigen werk-pc om verbinding te maken met je database?
Hoe is je ervaring met Linux tot nu toe? Ik neem aan dat het geen productieserver is van een klant, en dat je aan het oefenen bent?

Voor DirectAdmin wordt een kale installatie vereist, dus bij sterke voorkeur: De server opnieuw installeren, en zo kaal mogelijk, zoals de manual omschrijft.

Reageren