In navolging van dit topic stel ik voor om wanneer je een "Bad gateway" scherm te zien krijgt dit hieronder te melden zodat er een duidelijk overzicht ontstaat. Bas (de eigenaar van dit forum) kan dan aan de hand daarvan actie ondernemen.

Graag melden: datum, tijdstip en URL

Voorbeeld:

27-01-2016 23:00 www.phphulp.nl

Alvast bedankt voor de medewerking!
Laten we even stoppen met nieuwe meldingen plaatsen.

Ik ga er vanuit dat er inmiddels genoeg meldingen zijn gedaan om het probleem voldoende inzichtelijk te krijgen.

@Bas Kreleger en/of iemand anders van de crew

Ik neem aan dat jullie voldoende input hebben nu, en dat er geen nieuwe meldingen hoeven te worden gedaan?

Graag een reactie. Alvast dank.
Bad melding: 01-02-2016 01:04 www.phphulp.nl

Kunnen we niet bij een andere host een demo plaatsen?

@Johan, ik had gevraagd om even geen meldingen meer te doen (zie mijn opmerking hierboven) in afwachting van een reactie van Bas Kreleger en/of iemand anders van de crew. Alvast dank.
Ik had er vannacht ook een, op de homepage.

@ozzie, de mods vroegen om het te melden....
Ik heb achter de schermen gevraagd of Bas voldoende data heeft. Maar doorgaan met melden kan alsnog geen kwaad. Zodra het topic dicht is, dan weten we voldoende.
Thanks Aar.

Laten we echter even teruggaan naar de aanleiding van deze meldingen. Namelijk dat SanThe, een gerespecteerd forumlid, op het punt staat om dit forum te verlaten als gevolg van deze vervelende meldingen. Toen ik vannacht zelf mijn reactie (zie hierboven) wilde plaatsen, kreeg ik ook tot 3x toe een bad gateway melding waardoor mijn bericht niet geplaatst werd. Erg irritant.

SanThe heeft zijn ongenoegen reeds vorige week woensdag geuit. Ik heb diezelfde dag nog dit topic aangemaakt om het voor Bas makkelijker te maken om inzicht te krijgen in het probleem. Bas heeft nu inmiddels een hoop meldingen met tijdstippen en IP-adressen.

Mijn vraag is: wat gaat er nu concreet gebeuren?

Mijns inziens heeft het nu geen enkele toegevoegde waarde meer om nóg meer meldingen te gaan verzamelen. Er is genoeg data voorhanden (er is een duidelijk patroon zichtbaar) en het lijkt me dan ook de hoogste tijd dat er actie wordt ondernomen.

Dus ... wat is het plan? Wat is er tot nu toe met de meldingen gebeurd, of wat gaat er alsnog mee gebeuren?
Ozzie, extra meldingen helpen bij de 'dossieropbouw' richting de hostingprovider. Als uit de meldingen duidelijk blijkt dat het een structureel probleem is en niet slechts bij incidenten blijft, staan we immers sterker.

Uit een eerste inventarisatie maken we op dat de meeste problemen na middernacht optreden. Op dat moment doet PHPhulp niets bijzonders en is er niet uitzonderlijk veel meer verkeer, dus bestaat het vermoeden dat de problemen elders in de shared hosting-omgeving ontstaan. Er wordt dus achter de schermen aan het probleem gewerkt, maar dat gaat niet zonder medewerking van de hostingprovider.

Een Plan B (andere hosting of een VPS) is achter de schermen ook al in overweging genomen.

Er wordt dus aan gewerkt; nog even geduld graag en laat de meldingen in de tussentijd graag doorkomen.
Ward, thanks. In mijn opinie heeft een hoster een zorgplicht, en moet deze per direct actie ondernemen bij iedere klacht. Hij heeft een verplichting naar de klant, en niet andersom. Dossier-opbouw is natuurlijk prima, maar zoals ik zei lijkt me dat er genoeg input voorhanden is. En als de hostingprovider niet meewerkt, dan lijkt het me dat je niet in zee moet willen gaan met die partij. Er zijn genoeg andere opties lijkt me.

Anyhow ... het is prettig als dit soort informatie (wat er achter de schermen plaatsvindt) wat actiever wordt gedeeld, zodat iedereen weet dat er ook daadwerkelijk iets aan gedaan wordt.

Oké, voor nu, laat de meldingen dan maar weer binnenkomen ...
Ik deel de mening van Ozzie, de aanleiding was het ongenoegen van SanThe en vervolgens worden er diverse meldingen gemaakt, maar een terugkoppeling blijft wel verder uit, tenzij er om gevraagd wordt.

Afgelopen week heb ik bewust niet gereageerd op de vraag hoe het zat over het melden van de datum met bijbehorende IPadres, aangezien in de voorwaarden van PHPHulp staat dat er per bericht het IPadres opgeslagen word.. (niemand leest voorwaarden tegenwoordig.. ik weet het )... maar bij deze toch even aangehaald..

Het komt er bij mij grotendeels op neer dat PHPhulp (lees: bas) haar (actieve/serieuze) leden niet serieus (genoeg) neemt.

De gateway problemen zijn er elke avond/nacht, al maanden lang.. regel een goede host of neem afscheid van je actieve leden, ze lopen uiteindelijk vanzelf weg.

Dan word er tevens een opmerking geplaatst over log files...deze zijn prima terug te halen en zou voldoende moeten zijn voor een dossier....

Maar goed, als jullie toch bezig zijn met een dossier opbouw naar de host:

https://www.phphulp.nl toont een ongeldig certificaat, wat refereert naar Halma.nl
--> wijst op een verkeerde serverindeling / verkeerde serverinstelling.

Reageren