In navolging van dit topic stel ik voor om wanneer je een "Bad gateway" scherm te zien krijgt dit hieronder te melden zodat er een duidelijk overzicht ontstaat. Bas (de eigenaar van dit forum) kan dan aan de hand daarvan actie ondernemen.

Graag melden: datum, tijdstip en URL

Voorbeeld:

27-01-2016 23:00 www.phphulp.nl

Alvast bedankt voor de medewerking!
Elmar vH op 01/02/2016 11:59:10

Afgelopen week heb ik bewust niet gereageerd op de vraag hoe het zat over het melden van de datum met bijbehorende IPadres, aangezien in de voorwaarden van PHPHulp staat dat er per bericht het IPadres opgeslagen word.. (niemand leest voorwaarden tegenwoordig.. ik weet het )... maar bij deze toch even aangehaald..

Dit lijkt me niet heel erg relevant. Het IP-adres wordt weliswaar opgeslagen bij elk bericht, maar daar kun je alleen iets mee als je een foutmelding krijgt terwijl je een bericht post. Zelf krijg ik de meeste meldingen als ik 'gewoon' zit te lezen.

Eerder in dit draadje heb ik het argument gehoord dat het IP-adres dan wel uit mijn gebruikersprofiel kan worden gehaald. Ook dat werkt in de praktijk niet zo eenvoudig. In mijn geval kan een request afkomstig zijn van een stuk of 4 IP-adressen. Hangt er maar net vanaf of ik toevallig een VPN-verbinding naar mijn werk open heb staan of even een pagina bekijk via mijn telefoon. En omdat de site niet goed omgaat met IP-wissels (een van de andere grieven die ik wel eens over deze site hoor) is er een grote kans dat het IP-adres niet wordt geregistreerd in mijn profiel (i.v.m. verbroken sessie) of dat het adres waarmee het misging niet meer overeenkomst met het adres in mijn profiel op het moment dat Bas (of wie dan ook) gaat zoeken.

Ik vind het verzoek om je IP-adres (ook) door te geven dus zeker niet onredelijk.
Waar het mij om gaat is heldere communicatie. Er wordt mijns inziens te weinig op een duidelijke manier gecommuniceerd. Dit zorgt voor vragen bij de forumbezoekers:

"Leuk die meldingen, maar wat wordt ermee gedaan?"
"Welke acties zijn sinds vorige week ondernomen om het probleem op te lossen?"
"Hoe lang moeten we nog meldingen blijven doorgeven, een dag, een week, een maand?"

Onduidelijke of onvolledige communicatie zorgt voor vragen, en vragen leiden weer tot irritatie.

Tip: geef als crew duidelijk aan waaraan wordt gewerkt en wat de verwachting is wanneer een probleem is opgelost. Ook het aangeven dat je ergens nog niet mee bezig bent of nog geen tijd voor hebt gehad, schept duidelijkheid. Niets zeggen schept echter altijd onduidelijkheid waardoor mensen zich niet serieus genomen voelen, en als dat te lang duurt dan gaan mensen weglopen (als in het geval van SanThe) en dat is eeuwig zonde.

Mijn verzoek dus aan de crew: laat in dit soort situaties aub wat vaker van je horen. Dat hoeven geen A4-tjes vol te zijn, in 1 of 2 zinnen kun je vaak al een hele hoop zeggen. Maar juist het niet of weinig communiceren (met als gevolg onwetendheid bij de forumgebruikers) leidt er uiteindelijk toe dat mensen zich niet serieus genomen voelen. Dat is niet alleen zonde, maar ook totaal onnodig.
Heb het doorgestuurd, naar de hostingprovider. Ik wacht nu af en informeer deze week als ik niets hoor.
Dankjewel Bas, goed om te horen. Hopelijk wordt het probleem nu snel opgelost. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, horen we dat graag.
Hoi,

Ik ben de hosting provider, en 1 van de mede oprichters van phphulp.nl

Vandaag kreeg ik bericht van Bas, en net even rustig gekeken wat er mis gaat.

Lijkt op een combi tussen de beveiliging en de backup.

Ik heb wat aanpassingen gedaan, en de boel even geherstart. Nu even afwachten hoe het loopt.

Mocht er wat zijn, ik hoor het graag :)

Met vriendelijke groet,

Arjen Halma
Hallo Arjen, bedankt voor de update! Hopelijk helpen de aanpassingen.

Meestal vindt het probleem iets na middernacht plaats, dus eventueel zou je dan zelf ook even kunnen testen (als je dan nog wakker bent).

Aan alle anderen, hopelijk is het probleem nu opgelost. Zo niet, dan graag weer melden in dit topic.

(Bas en Arjen, tot zover alvast bedankt voor de ondernomen actie.)
Phphulp.nl heeft nu ook https ondersteuning :)

[size=xsmall]Toevoeging op 01/02/2016 22:15:56:[/size]

Ozzie, dat hij om middernacht meldingen geeft kan zeker weten komen door de backup.

We hebben een update klaar staan van plesk 12 naar 12.5 waarin we incrimenteel backup kunnen gaan gebruiken.

Ook namens mij bedankt!

Ik ga het in de gaten houden of er vannacht (als ik nog wakker ben) of op andere tijden nog errors optreden. En anders denk ik dat er nog wel wat andere mensen een vrijwillige nachtwake willen houden ;-)
Hallo Arjen,

Bedankt voor die https:// ondersteuning.

Ik zocht altijd dingen van phphulp op op Google en kwam altijd met de melding dat het onveilig was omdat er geen ssl certificaat was of niet geldig.

Maar hij geeft nog wel aan dat er onveilige scripts niet geladen worden. Advertenties worden nu geblokkeerd :)

Zie:
Mixed Content: The page at 'https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bad-gateway-meldingen/99377/2/'; was loaded over HTTPS, but requested an insecure script 'http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js'. This request has been blocked; the content must be served over HTTPS.
Bedankt voor de melding Tim. Dit is inderdaad al onder de aandacht in het Admin/Mod hulp forum.

Reageren