Waarom een RaspberryPI uitzetten omdat hij al weinig stroom trekt?
Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om in een standbymodus te gaan, om op een gezet tijdstip wakker te worden gemaakt. Laat staan zelfs 'wake-on-lan'.
Wel kan je met een cronjob een 'sudo shutdown -h now' doen, en een tijdklok van de Gamma/Praxis de stroom er weer opzetten.
Ik zelf heb ik een RaspberryPI hier thuis liggen, die als mediaserver dienst doet. Deze staat gewoon onafgebroken aan. Gaat prima!
Een raspberry zou je nog aan een tijdschakelaar kunnen leggen, maar ik zou het niet echt aanbevelen. Ik zou gewoon doen wat Ariën zegt en lekker laten lopen, het is een apparaatje dat bijna niets verbruikt.
t gaat niet om de stroom
maar om al die chinezen en oekrainers
tot nu toe zijn ze niet binnengekomen (voor zover ik weet) maar ze kloppen wel in grote getalen aan de deur:)
Wat jij nu probeert te bewerkstelligen, noemt men 'security through obscurity'.
Je probeert een beveiliging te creëren door af en toe je server even uit te zetten. Daarmee los je het daadwerkelijke probleem niet op. Jij zet 's nachts het alarm van je winkel aan, om vervolgens te ontdekken dat overdag je winkel wordt leeggeroofd.
Wat ik wil zeggen is dat je ook overdag aanvallen kunt krijgen. Je kunt er dus beter voor zorgen dat dergelijke aanvallen, ongeacht het tijdstip waarop ze plaatshebben, geen impact hebben op jouw website.
ik heb het allebei maar elke dag wordt er wel ergens een lek ontdekt of een database gekraakt.
Zorg dat je de hackers voor bent: Patch je software op tijd, verdiep je in goede veiligheid, zorg voor de updates en zorg dat je bekend bent met de veiligheid bij het programmeren.
En.... maak backups en bewaar die buiten je eigen netwerk!!
@ozzie
Als mijn fiets de hele dag buiten staat, is de kans echt veel groter dat hij gepikt wordt dan wanneer ik hem 's nachts binnenzet, zelfs al staat hij op slot.
Mijn server hoeft maar enkele uurtjes per dag bereikbaar te zijn
dus ik zet hem gewoon s nachts uit, net zoals ik mijn fiets binnenzet.