Dag luitjes
Ik vroeg me af of het mogelijk was om je server automatisch af te sluiten rond een bepaalde tijd en ook weer op te starten.
Server uitzetten is geen oplossing, of het nu op een Raspberry is of een daadwerkelijke VPS.
De plantjes in je tuin haal je er snachts ook niet uit omdat anders de slakken ze opeten.

Je moet het vergelijken met een live situatie, aangezien jou applicatie bereikbaar is voor een paar is gata het naar mijn idee ook om een live omgeving, die toevallig bij jou thuis gehost is.

Er zijn tal van software oplossingen die je kunt toepassen om hackers buiten de deur te houden.
Dieven zijn ook altijd in de stad en op het boerenland, maar buitenhouden is wat je wilt.

- Fail2ban, installeer dat zodat je ipadressen kunt bannen aan de hand van rare dingen in je logfiles (automatisch)
- Configserver Security & Firewall, installeer dit zodat je kunt zien wat er langskomt in de firewall en welke ips je eventueel kunt whitelisten of blokkeren.

Verder raadt ik aan om bepaalde poorten en connecties af te weren.

De chinezen of andere personen kijken nergens van op. Het zijn scripts en servers die volautomatisch je server plat proberen te leggen. Het boeit ze totaal niets als er een ip-adres een paar uur niet antwoord geeft, zodra hij dat wel doet proberen ze het net zo hard weer.

De laatste opmerking vindt ik een beetje ver gaan, alsof wij met meerdere mensen zeggen dat jij als vrouw niet wilt luisteren, of andere vrouwen.
Maargoed, dat vat ik wellicht anders op.

Reageren