Goedemiddag Allemaal,

Ik zit met het volgende:

<div id="footer">
    <p><span class="links">tekst</span></p>
</div>

Nu wilde ik deze gaan stijlen door het volgende te gebruiken: #footer p span .links
alleen word dit niet opgepakt. Hoe is dit te fixen?
Je kunt het eventueel nog beperken tot .footerlink en class="footerlink" met slechts één CSS-klasse.

Aangezien je het specifiek over "links" in de footer hebt, vraag ik me daarnaast af of je dan niet beter de <a>-tags voor echte hyperlinks kunt stylen:

#footer a { ... }

Dat heeft zelfs nog een bijkomend voordeel: je kunt een hyperlink uitgebreider stylen met pseudo-klassen, bijvoorbeeld:

#footer a:link { ... }
#footer a:visited { ... }
#footer a:hover { ... }
Bedankt voor je antwoord Ward.

Ik zie nu net je profielfoto. Heb je het PHP kookboek geschreven? Heb hem vorige week besteld en ga er deze week aan beginnen. Heb hem even snel doorgekeken en daar stond al super veel handige info over. Erg goed werk.

Ward van der Put op 13/04/2016 13:19:59

Je kunt het eventueel nog beperken tot .footerlink en class="footerlink" met slechts één CSS-klasse.

Aangezien je het specifiek over "links" in de footer hebt, vraag ik me daarnaast af of je dan niet beter de <a>-tags voor echte hyperlinks kunt stylen:

#footer a { ... }

Dat heeft zelfs nog een bijkomend voordeel: je kunt een hyperlink uitgebreider stylen met pseudo-klassen, bijvoorbeeld:

#footer a:link { ... }
#footer a:visited { ... }
#footer a:hover { ... }

Jan Graneker op 13/04/2016 15:36:26

Ik zie nu net je profielfoto. Heb je het PHP kookboek geschreven? Heb hem vorige week besteld en ga er deze week aan beginnen. Heb hem even snel doorgekeken en daar stond al super veel handige info over. Erg goed werk.

Ja Jan, dat ben ik.
Bedankt voor het compliment en veel plezier met het boek!

Reageren