hallo allemaal,

ik ben net begonnen met het gebruiken van netbeans. Ik probeer nu in mijn browser een preview te krijgen als ik op de run button klik. de browser opent wel maar ik krijg helemaal geen teksten te zien. als ik de link naar de preview verkeerd in type krijg ik ook geen foutmelding. Weet iemand hoe ik een preview te zien kan krijgen?

Fabian
Draai je wel een webserver? Kloppen de instellingen in je project-configuratie?
ik heb eerlijk gezegd geen idee of de configuratie klopt of dat de webserver draait. Zou je dat verder kunnen uitleggen?
Als je een preview wilt zien, zul je een webserver met PHP moeten draaien. Ik geloof dat netBeans dat zelf ook zou kunnen, maar dit ligt echt aan de 'Run Configuration' in je Project Properties. Ikzelf gebruik overigens Apache en PHP (XAMPP).
Bedankt voor je hulp
ik heb de run configuratie gevonden, ik heb er een screenshot van. Wat moet ik doen om het werkend te krijgen?
Dat is 'Sources' en geen 'Run Configuration.'
Je zit één tab'je te hoog ;-)
Draai je ook een webserver? En klopt die Project URL?
de webserver gaat via cmd? Ik begreep op php.net dat ik de webserver via de cmd moet aanzetten, het lukte me toen alleen niet.
sorry ik heb hier totaal geen verstand van
Ikzelf gebruik XAMPP als webserver (Local website). Maar je kan ook 'Script (Run in commandline)' kiezen. Je zult dan wel PHP op je PC moeten hebben geinstalleerd.
volgens mij heb ik php, weet je hoe ik dat kan zien?
ik had virtualbox gedownload, moet ik dat gebruiken dan?

[size=xsmall]Toevoeging op 18/05/2016 22:06:49:[/size]

ik typte in mn cmd 'php' in en daar herkende die het niet, ik zal het downloaden

Reageren