hallo allemaal,

ik ben net begonnen met het gebruiken van netbeans. Ik probeer nu in mijn browser een preview te krijgen als ik op de run button klik. de browser opent wel maar ik krijg helemaal geen teksten te zien. als ik de link naar de preview verkeerd in type krijg ik ook geen foutmelding. Weet iemand hoe ik een preview te zien kan krijgen?

Fabian
Staat dan meestal standaard in je Program Files. Als je XAMPP hebt, staat deze ergens in de XAMPP-map geinstalleerd.
Het downloaden is gelukt
ik heb nu xampp en virtual machine (als ik die nodig heb) wat moet ik doen om het werkend te krijgen?
Opsich is de rode melding al vrij duidelijk. Poortje 443 is bezet door Skype.
Ik heb hem op een andere poort gezet en nu draait het. Ik heb ook uitleg gelezen op internet, veel is voor wordpress en nu kom ik niet meer verder.. :(

localhost:82 doet het nu wel!
Waarop loop je nu dan vast? Overigens kan je bij de Instellingen van Skype ook poort 80 en 443 vrijgeven, zodat je poort 80 netjes voor Apache kan gebruiken.
hoe ik een testpagina kan gebruiken in mn browser
In de projectinstellingen van Netbeans stel je bij 'Local Website' je URL gegevens in. En als je in de werkbalk op het Play-icoontje drukt, dan voert hij je script uit en toont de output ervan in de browser.
huh ik heb nu geen admin rechten meer voor xampp ofzo, er is in blauwe tekst een waarschuwing dat ik geen admin rechten heb en ik heb bij skype de poort veranderd, maar apache werkt niet
Even openen met Adminrechten via de rechtermuisknop. Zonder Admin-rechten kan je niks installeren als losse service.

ik weet echt niet wat ik fout doe, ik heb admin rechten nu

Reageren