SQL -> INSERT INTO moet dit in een php pagina verwerkt worden.
Toen ik bij localhost de tabelcode inplakte ( van LdeB http://www.w3schools.com/sql/sql_foreignkey.asp) kreeg ik de melding error 150 voor de foreign key .
Als ik het goed begrijp maak ik naast de tabel met users nog een tabel waar het bezoek van de users wordt bij gehouden, maar ik moet dan toch ook in php de insert info gebruiken maar hoe en op welke pagina.
Dit zijn de zaken waar ik tegen aan loop.
Ik heb ook naar een bestaand script gezocht waar dit al in geregeld is en het laatste inlogscript dat ik op www.ambicius.nl heb gebruikt is ook een bestaand script wat ik heb aangepast.
Bij de aanroep van elke pagina moet er een INSERT of een UPDATE plaatsen, het ligt er aan of de gebruiker al actief is, of juist niet. Dit kan je prima in een include() regelen, centraal in je site.
Toch ben ik benieuwd waar je op vast loopt? Een INSERT / UPDATE query is niet zo heel moeilijk.
Je moet gewoon kijken of iemand al in de online_users lijst staat, en dan moet je een UPDATE doen, als deze er niet in staat dan moet je een INSERT doen.
Toch ben ik benieuwd waar je op vast loopt? Een INSERT / UPDATE query is niet zo heel moeilijk.
Je moet gewoon kijken of iemand al in de online_users lijst staat, en dan moet je een UPDATE doen, als deze er niet in staat dan moet je een INSERT doen.
Onderstaand een op internet gevonden code, in welk bestand moet ik de code zetten (login.php)?
Als je logisch nadenkt is dit een proces dat zich op op moment zodra je een pagina van je website opvraagt. Dus trek je conclusies eens waar je het moet neerzetten. ;-)
Verder heb ik geen inzicht in je code, maar ik denk dat het wel duidelijk moet zijn. Er is uiteraard verschil tussen inloggen en actief zijn.