Besten

Op mijn site heb ik een inlogsysteem gemaakt (php/mysql) maar ik wil graag weten wie ingelogd is geweest en hoe vaak.
Hoe krijg ik dit voor elkaar

Bij voorbaat dank.
Jan van der veeken
UPDATE ambicius
SET time = time()
WHERE time = time();

?????????????????????
Heb je enig idee waar je mee bezig bent?
Wat je wilt is redelijk basic, kijk eens naar een basistut op bv phptuts.nl of plaats een vacature.
Wat is 'ambicius' precies voor een tabel?
Ik zou bij de WHERE eerder kijken naar een userID.
De tabel met gebruikers dus? Want eerder in je code heette de tabel nog 'users'.
Enlight me?

Vrder wil je natuurlijk een rijd aanpassen aan de hand van een (WHERE) userID, dus moet je als WHERE voorwaarde naar het id-veld kijken, en de ID waarmee de gebruiker op dat moment op je site mee bekend is.
$_SESSION['user_id'] dus.
Users was een test table ,maar bedankt voor je uitleg, ga dit vanmiddag uitproberen.

Fijne dag,
Jan
Ik vind 'users' overigens een duidelijke naam, beter dan ambicious (ambitieus).
Zorg gewoon voor duidelijke naamgevingen in je applicatie. Dat voorkomt later de nodige onduidelijkheid.
Ambicius is de naam van ons koor.

[size=xsmall]Toevoeging op 01/06/2016 11:18:43:[/size]

$sql = "UPDATE * FROM 'ambicius' WHERE 'id' = $_SESSION['user_id']";

Heb bovenstaande regel toegevoegd niet tussen <?php ?> en het werkt niet er wordt geen datum geupdate.
Jan van der Veeken op 01/06/2016 10:43:21

Ambicius is de naam van ons koor.

Totdat er een nieuwe naam bijkomt. Users omschrijft alles. Namen moet je nooit als velden of tabellen omschrijven.

[size=xsmall]Toevoeging op 01/06/2016 11:18:43:[/size]

$sql = "UPDATE * FROM 'ambicius' WHERE 'id' = $_SESSION['user_id']";

Heb bovenstaande regel toegevoegd niet tussen <?php ?> en het werkt niet er wordt geen datum geupdate.

Je bent toch niet mysqli_query() vergeten?

En je UPDATE-query klopt nog steeds nergens naar. Zie mijn vorige link.

Reageren