Door
Jo Mou
op 28-06-2016 09:51
gewijzigd op 28-06-2016 09:58
2.053 views
Heren,
Ik heb geen kaas gegeten van Php, dat is al een slecht begin.
ik had een basiswebsite die elk jaar maar een maand online komt. Vroeger werkte de php code ervan, plots niet meer. Kan iemand me helpen ?
wat is er mis met dit stukje code ? Het is een invulform
mail("[email protected]", $subject, $msg, $headers, "From: BLBLABL Team <[email protected]>");
of zit mijn fout ergens anders in de code ?
op de verzendknop zit dit :
<div id=\"contactknop\"><input type=\"submit\" name=\"verzenden3\" value=\"Verzend!\"></div>
Voeg eens deze twee regels toe aan het begin van het PHP-script?
Dan zie je waarschijnlijk een foutmelding die aangeeft wat er aan het script mankeert.
[size=xsmall]Toevoeging op 28/06/2016 10:08:26:[/size]
Ik krijg nu dit als foutcode
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /volume1/web/seasonbreaks/index-5.php on line 15 Notice: Undefined index: TeamNaam in /volume1/web/seasonbreaks/index-5.php on line 195 Notice: Undefined index: Reservespeler in /volume1/web/seasonbreaks/index-5.php on line 198
en
Notice: Undefined variable: headers in /volume1/web/seasonbreaks/index-5.php on line 207
Ik zie hier weinig fouts aan wat opeens stuk kan gaan.
Wel wat opmerkingen om niet voor elke regel een echo te starten en single-quotes (') te gebruiken. Dit voorkomt het 'escapen' van de dubbele quotes uit je HTML.
De enige fout is nog je eregi-functie, maar die vind ik niet in je gegeven code terug.
Je kan beter de filter_var() van PHP gebruiken om je mailadressen te controleren i.p.v. een door iemand zelf bedachte reguliere expressie. Want deze zal volgens mij al vastlopen met TLD's zoals .amsterdam, .flight, .musea etc.
[size=xsmall]Toevoeging op 28/06/2016 10:29:15:[/size]
Heren, bedankt voor jullie tijd, maar hoe meer ik verander hoe meer fouten er op komen. Ik ken er gewoon niks van.
Zal beter de site gewoon offline halen :)