Door
Jo Mou
op 28-06-2016 09:51
gewijzigd op 28-06-2016 09:58
2.052 views
Heren,
Ik heb geen kaas gegeten van Php, dat is al een slecht begin.
ik had een basiswebsite die elk jaar maar een maand online komt. Vroeger werkte de php code ervan, plots niet meer. Kan iemand me helpen ?
wat is er mis met dit stukje code ? Het is een invulform
mail("[email protected]", $subject, $msg, $headers, "From: BLBLABL Team <[email protected]>");
of zit mijn fout ergens anders in de code ?
op de verzendknop zit dit :
<div id=\"contactknop\"><input type=\"submit\" name=\"verzenden3\" value=\"Verzend!\"></div>
Ik ben benieuwd waarom die ob_*(); functies erin zitten. Ik acht de kans groot dat ze niet eens nodig zijn.
En hoe ziet jouw check_mail() functie er nu uit?
Ik heb beslist de pagina niet te gebruiken. Omdat het me toch niet zal lukken ongeacht welke goeie tips jullie me zullen geven. Je hoeft er dus je tijd niet meer in de steken.
Om de impact op je code zo klein mogelijk te houden is het verstandig om zo weinig mogelijk structureel te wijzigen.
Indien er een probleem in de functie check_mail() is dan los je dit ook daar op.
Een functie is niets meer dan een zwarte doos waar je iets instopt (in dit geval $email) en waar iets uitkomt (in dit geval 0 of 1). Het enige wat aangepast dient te worden is de inhoud (ook wel implementatie genoemd) van de functie met behoud van het gedrag hiervan (invoer $email; uitvoer 0 of 1) zodat aan de buitenkant van de functie in wezen niets verandert.