Goedemiddag,

Ik zoek al een tijdje een script waarbij een login systeem in 2 pagina's wordt gesplit, zoiets als bij Google maar dan met een gebruikersnaam en een wachtwoord.
Ik heb het al opgezocht in het Engels en in het Nederlands op Google maar ik vond alleen pagina's waarin stond dat Google het ook had gedaan zoals ik graag wil.
De reden waarom ik het login systeem in 2 delen gesplitst wil hebben is omdat het bij de huisstijl van dat programma past.

Alvast bedankt!
Tim
Wat voor twee pagina's bedoel je dan? Een aparte inlogpagina, en zodra je succesvol ingelogd bent, dat je dan door gestuurd wordt naar een andere pagina?
Ik denk dat ie zoiets bedoelt:

- gebruikersnaam invoeren op pagina 1, klik op knop "volgende"
- wachtwoord invoeren op pagina 2, klik op knop "inloggen"
Bij Google staan die gebruikersnamen in een cookie vermeld. Je kan de lijst met de namen zelf onderhouden.
het engie wat je dan moet doen is een wachtwoord invoeren.

ideaal voor sites waar je verschillende account op kan gebruiken.
Maar is dat bij Google wel verdeeld over twee pagina's?
Of is het 1 pagina, waarbij een gedeelte verborgen word?

Mij is niet duidelijk waar je vast loopt.
Wat heb je / wat lukt niet?

In de basis is het niet veel meer dan een formuliertje.
Ja zoiets bedoel ik, ik heb ven een beetje de source van Google login bekeken, en ik zie dat er een sessie wordt aangemaakt waar die e-mail in staat.
Dus van post $email word een sessie gemaakt en dat wachtwoord van een e-mail sessie kan dan worden vergelijkt en kijken in de database of ze voorkomen, kan dit zo?
... en dat wachtwoord een e-mail sessie worden dan vergelijkt ...

Good lord ... ik schrik soms echt van de taalfouten die hier voorbij komen. Wordt daar op school tegenwoordig niet meer zo veel aandacht aan besteed?

Anyhow ... ja, wat jij wil dat kan. De vraag is óf je het moet willen. Wat is het voordeel van 2 pagina's? Lees ook de opmerkingen in de link die Ward hierboven geeft. Heel veel mensen vinden deze opzet met 2 pagina's allesbehalve prettig.
Ik heb het gelezen, maar het was meer zo, de Wie Is De Mol stijl is bijna nooit meerdere dingen op een pagina. Maar ja, ik hoef ook niet alles letterlijk te kopiëren dus op 1 pagina kan denk ik ook wel.
Het is wel handig om te weten, dat dat mogelijk is, dan kan ik het misschien nog ooit voor surveys gebruiken.

[size=xsmall]Toevoeging op 07/07/2016 13:16:21:[/size]

Ozzie PHP op 07/07/2016 13:08:34

Good lord ... ik schrik soms echt van de taalfouten die hier voorbij komen. Wordt daar op school tegenwoordig niet meer zo veel aandacht aan besteed?

Meestal controleer ik het bericht wat ik type op domme taalfouten, maar soms vergeet ik het.

Meestal controleer ik het bericht wat ik type op domme taalfouten, maar soms vergeet ik het.

Meestal controleer ik het bericht wat dat ik type typ op domme taalfouten, maar soms vergeet ik het.

Ik zie dat je in je vorige bericht van ...

... en dat wachtwoord een e-mail sessie worden dan vergelijkt ...

... dit hebt gemaakt:

... en dat wachtwoord van een e-mail sessie kan dan worden vergelijkt ...

De grootste fout staat er echter nog steeds in, namelijk het woord 'vergelijkt' dat uiteraard 'vergeleken' moet zijn. Een paar extra taallesjes zouden wellicht geen kwaad kunnen ;-)

Reageren