Door
Ozzie PHP
op 10-08-2016 22:48
gewijzigd op 10-08-2016 22:50
5.326 views
[offtopic]Allereerst sorry dat ik weer een nieuw Windows 10-topic aanmaak, maar als ik in het vorige topic reageer, dan zie je dat niet omdat ik zelf als laatste heb gereageerd. Dat zou eigenlijk anders moeten.[/offtopic]
Eindelijk is het met de hulp van Ben van Velzen en Jan R gelukt om Windows 10 op te starten. Het verwijderen van de beeldschermadapter gaf uiteindelijk de doorslag. Thanks heren!
Nu nog 1 probleem te overwinnen. Internet werkend krijgen. Ik heb zo'n kpn dongle-geval werkend gekregen ... in zoverre ... ik heb de driver kunnen installeren. Ik kan alleen nergens vinden waar ik nu de draadloze modem moet selecteren en het wachtwoord moet instellen. Iemand daar nog een tip voor misschien? Ik kan wel een vpn-verbinding instellen, maar dat is niet wat ik zoek.
Op dit moment is wat je daar ziet mijn verbinding. Wanneer ik klik op "Een nieuwe verbinding of een nieuw netwerk instellen" krijg ik die mogelijkheid.
Ah, die pagina heb ik eerder gezien. Als ik op die bovenste link klikte "Een nieuwe ... instellen" dan weet ik nog dat ik 1 keuze te zien krijg en dat was als ik me niet vergis het instellen van een breedbandverbinding (met een of andere afkorting erachter). Had ik die keuze dan moeten aanklikken? Er stond geen keuze bij van wifi.
Weet je zeker dat je maar 1 keuze te zien kreeg? Dit is overigens hetzelfde scherm als dat je vanaf (minimaal) Windows 7 te zien kreeg. Vista kan ik niet over meepraten, die heb ik succesvol weten te ontwijken.
Wanneer je alleen de optie zou hebben die je omschrijft ontbreekt er een hoop aan je Windows installatie. Wat zijn in dat geval je mogelijkheden wanneer je je adapterinstellingen opent en de protocol eigenschappen weergeeft? Je zou extra protocollen e.d. moeten kunnen installeren.
Ah, dit is niet het schermpje dat ik dacht. Volgens mij had ik de 2 bovenste instellingen, en die 2 onderste niet. Die 3e in ieder geval sowieso niet want dan had ik dat wel gezien.
>> Je zou extra protocollen e.d. moeten kunnen installeren.
Bedoel je dat ik die ergens handmatig kan selecteren, of moet ik die downloaden ofzo?
Ben, ik heb het nog even gecheckt. In dat plaatje van jou hierboven ontbreekt bij hem de 3e optie (Handmatig verbinding met een draadloos netwerk maken). In het plaatje wat ik zelf postte ontbreekt inderdaad Wi-Fi en Vliegtuigstand.
Dat zou mijn suggestie ook zijn: spring op je fiets en koop een universele UPnP USB WiFi-adapter.
Tweede tip: schakel de beveiliging van de WiFi-router tijdelijk uit, want SpeedTouch-apparaten hebben de nare gewoonte om alleen met SpeedTouch-apparaten verbinding te maken. (Ik kreeg zelf bijvoorbeeld de WPA-PSK alleen met de grootst mogelijk moeite aan de praat.) Werkt de onbeveiligde verbinding eenmaal goed, dan kun je daarna stapsgewijs de beveiliging opschroeven.
Thanks beiden. Dan zal het waars. inderdaad een nieuwe wifi adapter moeten worden.
>> want SpeedTouch-apparaten hebben de nare gewoonte om alleen met SpeedTouch-apparaten verbinding te maken.
Ah oké ... die modem is zo'n experia box, maar ik weet eigenlijk niet of dat een SpeedTouch-apparaat is, maar thanks voor de tip in ieder geval (hoewel ik niet eens zou weten hoe ik de beveiliging van zo'n wifi router zou moeten uitschakelen).