Door
Ozzie PHP
op 10-08-2016 22:48
gewijzigd op 10-08-2016 22:50
5.324 views
[offtopic]Allereerst sorry dat ik weer een nieuw Windows 10-topic aanmaak, maar als ik in het vorige topic reageer, dan zie je dat niet omdat ik zelf als laatste heb gereageerd. Dat zou eigenlijk anders moeten.[/offtopic]
Eindelijk is het met de hulp van Ben van Velzen en Jan R gelukt om Windows 10 op te starten. Het verwijderen van de beeldschermadapter gaf uiteindelijk de doorslag. Thanks heren!
Nu nog 1 probleem te overwinnen. Internet werkend krijgen. Ik heb zo'n kpn dongle-geval werkend gekregen ... in zoverre ... ik heb de driver kunnen installeren. Ik kan alleen nergens vinden waar ik nu de draadloze modem moet selecteren en het wachtwoord moet instellen. Iemand daar nog een tip voor misschien? Ik kan wel een vpn-verbinding instellen, maar dat is niet wat ik zoek.
En dan éérst controleren of de Wi-Fi van de router überhaupt wel aan staat...
Ha, dat zou wat zijn!
Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat er dan geen andere WiFi-netwerken zijn van je buren etc.
Hier thuis heb ik keuze uit 43 verschillende netwerken...
Ik heb een nieuwe wifi adapter gekocht en internet werkt weer!
Het slechte nieuws:
Alles is rete-traag. Ik ben Windows 10 niet gewend en ik had verwacht dat alles supersnel zou gaan, maar dat deed het niet. Dus maar eens even gekeken in taakbeheer, om te ontdekken dat de processor continu op 99% staat. Het onderdeel dat heel veel processorkracht vraagt is "servicehost" of svchost.exe Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen, of herkent iemand het misschien?
Alleen vlak na installatie had ik dat, omdat er nog caches aangelegd werden. Anders geen idee, de CPU zit altijd tussen de 0 en 4%. Wat zegt de gedetailleerdere broncontrole erover?
Ik ben nu weer thuis ... wat bedoel je met caches die aangelegd werden en hoe lang duurde dat?
Hij is gewoon heel traag ... bijv. als ik rechtermuisknop op 'deze computer' klik moet ik letterlijk een aantal seconden wachten voordat een pop-up menu verschijnt.
>> Wat zegt de gedetailleerdere broncontrole erover?
Ik zit nu niet meer achter die computer, maar zag dat Servicehost: lokaal systeem (svchost.exe) heel veel resources trok. Maar daar hangen heel veel services onder en ik kon niet echt zien wat nu precies die piek veroorzaakt. Weet jij hoe ik dat wel kan zien? Dan kan ik het morgen testen.
In de broncontrole kun je dat heel specifiek zien ja.
Mijn verwachting is dat als je hem gewoon even een half uurtje laat razen dat probleem ook weg is en niet meer terugkomt. Hoge CPU duidt aan dat er veel gerekend wordt. In jouw geval, omdat je net internet hebt vermoedelijk iets als een hercontrole van je drivers of gewoon updates.
Allright, thanks ... is wel extreem dat ie tegen de 99 a 100% zit te loeien terwijl er geen enkel programma openstaat, maar ik zal 'm morgen wel even gewoon een tijdje aan laten staan dan.
Kun je precies zien welke process zoveel resources gebruikt
beter nog, door de details op te vragen (ergens in het rechtermuisknop menutje)
kun je precies zien welke commando's er uitgevoerd wordt.
Ik had zelf dit probleem met n windows server 2012 wat uiteindelijk een hp driver bleek te zijn die status updates opvraagt van de printer
deze verbinding was echter geblokkeert door HP
Enterprise support van HP kon me niet helpen, bleek simpel vinkje te zijn in de device settings ;-)