Door
Midas Aversteeg
op 14-09-2016 09:14
gewijzigd op 14-09-2016 14:05
3.676 views
Ik ben bezig met een projectje voor mijn stage in een bedrijf. Ik had als opdracht gekregen om een welkomscherm te maken die bezoekers verwelkomt en daarnaast een app waar de medewerkers de afspraken in kunnen zetten die op het scherm getoond worden. (beide webapps). Deze heb ik in principe al af.
alleen moet er nog een andere app komen, namelijk:
De klant komt binnen en ziet het welkomscherm, hierop staat vermeld dat ze zich moeten aanmelden en afmelden. (i.v.m. Noodsituaties). Ik zat zelf te denken aan een extra kolom in de database van de afspraken met de naam "present" die gevuld is met nullen. Als de klant zich dan aanmeld wordt die 0 een 1, en andersom bij het afmelden. Alleen weet ik niet precies hoe ik het zou kunnen maken (wat kan de klant zien & niet)
dit zou op een tablet achtig iets komen bij de wachtruimte. Ook krijgt de medewerker in het bedrijf een mail dat zijn bezoek aanwezig is.
"Hier een lijst met afspraken van de dag" (hoe selecteer je die afspraak)
"hier onder 2 radiobuttons (aanwezig/afwezig)" (1 of 0 in database)
"hier weer een submit button? "
De databaseopzet voor afspraken is er al, zoals ik al zei: het welkomscherm en afsprakenmaker-app zijn er al.
en dat laatste is het hem juist, ze kunnen de klanten zien die op alleen die dag een afspraak hebben. Dus per dag komt er een nieuwe lijst. Ik weet geen andere opzet, of tenminste, ik weet niet of ik dat kan maken
in de database staan de volgende kolommen: ID, namecustomer, company, employee, date, time, en nu ook present
Als ze zich aanmelden voor een afspraak, waarom geef je ze dan geen registratienummer?
Met dat nummer melden ze zich aan. Verder heb je dan helemaal geen selectbox met aanmelden of afmelden nodig, want het invoeren van het correcte nummer geeft al aan dat je dan binnen bent en bij welke afspraak.
Bij het afmelden moet diegene nog even je opnieuw het nummer invoeren, en bevestigen met een knop dat hij het pand weer verlaat. Want je weet dat diegene al aangemeld is, dan dan is het logisch dat je diegene alleen af kan melden.
bedankt voor de suggesties, ik zal het later nog even met mijn baas over hebben. Nu nog opzoek naar hoe ik een standaard mail kan versturen naar de contactpersoon intern als de bezoeker zich aanmeld
PHP kent een eigen mail-functie, maar phpMailer vind ik als los pakket toch een stuk makkelijker werken, en is tevens flexibeler en praktischer in de manier van mailen.
ja ik zat te denken aan een dropdown menu waar de bezoeker zijn/haar contactpersoon kan selecteren en dan op aanwezig drukt. De geselecteerde contactpersoon krijg dan een simpele mail van "uw bezoek is aanwezig"
Bij de orthodontist van de kinderen gaat dat op geboortedatum. Bij binnenkomst tik je je geboortedatum in op een groot touchscreen, neemt plaats in de wachtruimte en wordt dan opgeroepen.
Voor een eventuele aan/uit-knop zou ik een flip switch gebruiken.
Wel vraag ik me af: als je bij binnenkomst meldt dat je aanwezig bent, wat is dan de toegevoegde waarde van dezelfde knop nog eens kunnen gebruiken om aan te geven dat je weer afwezig bent?