Ik heb een heel eenvoudig real time bericht systeem In de tabel berichten heb ik een rij verzonden in datetime format. In plaats van de datum naast een bericht te tonen wil ik graag de verlopen tijd tonen
Vooralsnog heb ik de volgende twee functies in mijn Model:
(eerlijk gezegd heb ik geen idee of {0} nog een geldige syntax is voor het aanduiden van een array-element. Volgens mij ben ik al van na de tijd dat het met [ ] gedaan werd.) (heb het dan niet over het aanwijzen van een karakter in een string)
Wat trek je precies van elkaar af? Wat staat er in de database en waarom denk je dat je dat zomaar van time() af mag halen?
Hoi. De functie die ik gebruik staat in mijn openings- bericht en heb ik gevonden op een forum (mijn eigen math skills zijn niet zo best helaas ). De datem staat als timestamp in de database
Note:
Both square brackets and curly braces can be used interchangeably for accessing array elements (e.g. $array[42] and $array{42} will both do the same thing in the example above).
[size=xsmall]Toevoeging op 31/10/2016 12:20:16:[/size]
"De datem staat als timestamp in de database"
"timestamp" is een algemene aanduiding.
Kan van zichzelf al het aantal seconden sinds 1970 zijn, maar ook ook 20161031121800 of 2016-10-31 12:18:00
Wat zit er uiteindelijk in $ptime en welke "string" in $message_list{0}['sended'] daarvoor?
48 jaar is wel een vreemde.
46 of 47 jaar zou ik begrijpen als $ptime 0 is
om te beginnen kijken wat er in $message_list zit.
<?php
$message_list = $this->messages->get_messages();
echo 'regel: ' . __LINE__ . ' in file ' . __FILE__;
printf('<pre>%s</pre>', print_r($message_list, 1));
je krijgt als het goed is een aantal regels met de opmerking om welke regel het gaat en daarna een dump van de variabelen.
Roep je dit via ajax aan? Roep dan rechtstreeks die url aan, zodat je het op je scherm ziet, of kijk middels Firebug oid. wat het resulaat is van je aanroep.
Hoi Ivo. Dit is wat ik krijg als ik rechtstreeks de Controller aanroep
[0] => Array
(
[message] => Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw
[0] => Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw
[sended] => 2016-10-30 09:06:46
[1] => 2016-10-30 09:06:46
[username] => josje_79
[2] => josje
[age] => 37
[3] => 37
)
[1] => Array
(
[message] => Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw
[0] => Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw
[sended] => 2016-10-31 12:30:37
[1] => 2016-10-31 12:30:37
[username] => chrissie
[2] => chrissie
[age] => 34
[3] => 34
)
[size=xsmall]Toevoeging op 31/10/2016 21:16:43:[/size]
Ik heb een werkelijk te gekke class gevonden die precies doet waar ik naar op zoek was en die ook heel makkelijk i te implementeren, Voor diegene die op zoek zijn naar een zelfde soort functie, hier is de link: