Voor bijna 2 dagen kreeg ik 502 of 504 http fouten op phphulp. toch zie ik geen melding wat er is gebeurd.
Mogen we weten wat er fout liep?

Jan
Ik ook...

- Ariën - op 15/11/2016 21:22:02

Als er meer informatie bekend is, dan laten we dat wel weten.

@Arien

Om zo te citeren wat je in vorige berichten gezegd hebt is eigenlijk ook niet geheel vriendelijk naar leden van PHPHulp toe lijkt mij.
Koen Hollander heeft het recht om na 3 dagen toch te vragen wat net het probleem was.

Als ik van een andere dienst zolang moet wachten op een reactie, zou ik ook nog even een bericht sturen.
Dat bedoelde ik ook niet zo. Natuurlijk heeft hij dat recht om te vragen, maar zodra ik wat meer weet, dan laat ik het direct hier weten. Dit topic pushen heeft dan ook weinig zin. Ik houd het zeker niet achter.

Ik heb pas een bericht gestuurd naar de verantwoordelijke voor de hostingdienst, en in de achtergrond loopt er een discussie hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. Ik ben zelf niet de eigenaar van de site, maar wil toch wel weten over hoe & wat.
- Ariën - op 20/11/2016 10:56:19

Dat bedoelde ik ook niet zo. Natuurlijk heeft hij dat recht om te vragen, maar zodra ik wat meer weet, dan laat ik het direct hier weten. Dit topic pushen heeft dan ook weinig zin. Ik houd het zeker niet achter.

Ik heb pas een bericht gestuurd naar de verantwoordelijke voor de hostingdienst, en in de achtergrond loopt er een discussie hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. Ik ben zelf niet de eigenaar van de site, maar wil toch wel weten over hoe & wat.

Als de hostingdienst hier ook niet direct een oplossing voor heeft twijfel ik enigszins aan hun expertise. Want zeg nou zelf. Twee dagen offline en meten weer online zonder dat daartoe enige aanleiding was o.i.d. Als er nou een DDoS aanval was kon ik het begrijpen. Maar dit lijkt mij zelf toch echt iets wat lijkt op een goede "fuck-up" van de provider, misschien toch maar een andere kiezen?

En ik vind het geweldig dat je ons zo op de hoogte houdt Arien, dat meen ik oprecht. Maar is het mogelijk dat de echte eigenaar kan reageren op dit topic? Dat lijkt me het minste wat hij kan doen voor de leden.
Wat mij betreft is het duidelijk dat het de eigenaar weinig tot niets interesseert.

Deze hult zich in een permanent stilzwijgen en bedient zich van het "piepsysteem": pas wanneer er iets omvalt wordt er ingegerepen. De ingreep zelf is waarschijnlijk een pleister, en geen structurele oplossing.

Daarom zal het ook niet de laatste keer zijn dat we dit soort downtime hebben.

Ik zou niets fijner vinden dan dat mijn ongelijk in dit geval bewezen wordt, maar gezien de staat van oer-simpele fixes die menigmaal zijn voorgesteld in het bugs & features subforum heb ik er absoluut geen vertrouwen in dat er voldoende tijd en moeite wordt gestoken in (noodzakelijk) onderhoud, laat staan ontwikkeling, van deze site.
Er waren problemen met de webhosting, we weten zelf ook niet waarom. Daarom konden wij het ook niet melden.
Inmiddels zijn we bijna een maand verder. Ik weet niet of jullie in de gaten hebben wat er gebeurd.
Maar volgens mij is er wel wat extra informatie bekend na die maand. Mogen wij dat, zoals beloofd, ook weten? Of is er nog geen informatie bekend waardoor dit probleem veroorzaakt werd en hoe jullie dit eventueel kunnen voorkomen?
Als wij dat wisten dan hadden we dat uiteraard laten weten. We hebben geen terugkoppeling gehoord wat wij jammer vinden. We hopen dat dit niet nog een keer gebeurt.
@Ariën

Wie is "we"? Bedoel je daarmee iedereen van PHPhulp, inclusief de eigenaar? Of bedoel je daarmee de admins?

Ik mag toch aannemen dat de eigenaar (Bas) wel iets te horen heeft gekregen?
Intern lees ik er niks over. Maar ik laat het open staan voor Bas.

Reageren