Hallo iedereen hier, ik ben behoorlijk primitief en onwetend in mijn kennis van script, ik heb het volgende probleem. op mijn site heb ik diverse secties en per sectie een keuze balk bovenin. ALs je nu op 1 sectie op de verschillende keuzes klikt dan scroll je automatisch naar dat stukje tekst en bijbehoren. dit script hebben we ook voor andere sectie gebruikt maar op geen enkele wijze krijg ik de scroll functie daar werkend
de site is www.vereiken.com
de werkende scroll sectie is raamdecoraties
de meeste andere secties zoals rolluiken & Somfy scrollen dus niet.
Als leek dacht ik er goed aan te doen, de main e.d. mee te copieeren vd werkende sectie maar dat geeft geen oplossing.
excuses als mijn onwetendheid hier ongepast is en jullie om die reden mij niet van dienst willen zijn.
Ergens doe ik iets verkeerd bij vereiken.com sectie somfy, daar waar ik de rubriek terras erbij zet, de extra container benoem naar terras en terras aanmaak in de main daar lijnen de iconen in de footer niet meer uit, zodra ik de onderste container hernoem naar terras daar gaat het fout.
Zal wel weer een erg dom klein iets zijn.
Alles aangepast Elmar, thnx weer voor de voortreffelijke hulp.
Nu heb ik de volgende wens, bij vereiken.com sectie Somfy/brochures heb ik een groot aantal brochures toegevoegd(thumbs met pdf erachter) het lijkt mij beter om nu de thumbs netjes te verdelen in de linkersectie vd pagina (bijv. 3 naast elkaar en dan weer een rij eronder en daar weer onder naar gelang het aantal) en dan met een hoover de beschrijving vd folder te geven. Voordat ik weer alles door elkaar gooi vraag ik liever even wat advies.
Thnx Elmar, maar dit gaat mijn niveau te boven, ik snap de bedoeling maar zie niet waar dit nu te editen. moet ik deze regels gewoon in de main zetten of moet ik mijn 'brochure' regels aanpassen?
Allereerst iedereen de beste wensen! Iemand nog een tip voor mij hoe nu de thumbs netjes in rijen en kolommen te krijgen?
ik zit ook nog met een ander probleem;
Daar waar ik bijv op een iphone kijk op al de sites waar ik dit script gebruik staat de tekst en de footer steeds door elkaar, dit kan ik oplossen door in de html al de containers te hernoemen naar home (maar dan werkt de scroll natuurlijk weer niet!) dan lijnt alles perfect uit.
Maar daar waar ik een container bijv. inzet noem of somfy dan staat de footer ineens door de tekst en ook de tekst staat op een aparte plaats waar deze niet thuis hoort. dit is oa. bij vereiken.com/horren maar ook bij zonweringcentrale.nl/raamdecoraties. eigenlijk is er bijna geen sectie te vinden waar dit nu niet voorkomt
Thnx alvast
[size=xsmall]Toevoeging op 01/01/2017 20:04:48:[/size]
Het andere probleem heb ik al getackeld haha, ik miste onderaan in de mai nog de volgende regels. #somfy, #wovenwood, e.d.
En je tweede "probleem":
Je CSS is een rommeltje :P, het verschil met ID's en CLASSES begrijp je nog niet goed.
Simpel vertaald: ID's gebruik je maar 1 keer op een pagina en CLASSES kun je meerdere keren gebruiken op je pagina.
Om je een idee te geven, je hebt de volgende code met classes:
<style>
.rood {color:red;}
.blauw{color:blue;}
</style>
<a href="linkje.html" class="rood">ik ben een rood linkje<a/>
<a href="linkje.html" class="blauw">ik ben een blauw linkje<a/>
<a href="linkje.html" class="rood">ik ben ook rood<a/>
Zoals je ziet, ik "hergebruik" de class "rood".
Uiteraard kun je ook ID's gebruiken zoals je nu doet:
<style>
#rood {color:red;}
#blauw{color:blue;}
</style>
<a href="linkje.html" id="rood">ik ben een rood linkje<a/>
<a href="linkje.html" id="blauw">ik ben een blauw linkje<a/>
<a href="linkje.html" id="rood">ik ben ook rood, maar ben niet valide. een ID hoor je maar 1 keer te gebruiken en dat wil soms nog wel eens botsen.<a/>
Thnx wederom Elmar, heb de main en de Html aangepast, kolommen staan erin alleen de uitlijning is nu niet goed!
Met het zooitje in de main ga ik direct aan de slag, ik weet dat het een rommeltje is. haha