een goedemiddag mensen.

ik heb een vraagje misschien dat jullie mij kunnen helpen.
ik ben op zoek naar een login script.
het script moet het volgenden kunnen en of doen.
als leden inloggen dan moeten ze naar hun eigen map toe gestuurd worden.
ze moeten en mogen niet naar een ander lid de map kunnen alleen de admin (ik dus)
is dit er? en is dit ook voor niets en of voor niet veel te koop?

wat moet er in het script zitten
Admin paneel
database
en moet te koppelen zijn aan een website (in te bouwen)

ik hoor het graag van jullie. alvast bedankt mensen.
hun eigen map

Wat versta je hier precies onder?

wat moet er in het script zitten
database

Het script zal gebruiken maken van een database, in het script zit geen database.
Je hebt dus een database nodig op de server (hosting) waarop ook je script komt te draaien.
Meest gebruik is MySQL, kijk het eens na bij je hosting of dit in je pakket zit.

is dit er? en is dit ook voor niets en of voor niet veel te koop?

Login scripts zijn er genoeg. Hoe handig ben je met het zelf aanpassen van scripts?
ik bedoel met eigen map
dat pietje een map heeft
dat keesje een map heeft
dat miepje een map heeft en ga zo maar veder.
alle gebruikers mogen niet in een ander map komen dus je logt in op mailadres en wachtwoord.

database ja dat snap ik ja foutje van mij (sorry)

Login scripts zijn er genoeg. Hoe handig ben je met het zelf aanpassen van scripts?
opzicht gaat dat wel maar die lukt me niet ook omdat ik niet echt super goed weet wat en hoe ik die moet aan passen van daar dat ik hulp zoek.

misschien heeft iemand zo script nog op de plank legen.
of heeft iemand een voorbeeld of zo dat hoor ik heel graag dan.
Wat voor map hebben pietje, keesje etc?

Wat zit er in zo'n map?
Heb je het echt over een directory die aangemaakt is?

Of zou je kunnen volstaan met

./map.php
en dat je in in map.php dan bepaalt dat de user "pietje" is, en dat het dus "iets" (files, foto's?) mag zien van de gebruiker "pietje"?

het gaat er om dat ik als admin word-dox, pdf, excel en foto's van dat soort dingen er in kan zetten.
voor de mensen voor wie het bedoelt is dus alles wat in de map piet staat is alleen voor piet en niet voor kees.
ik moet in alle mappen kunnen via admin paneel de mensen moeten via hun map er inkomen en als het kan dat ze ook dingen er in kunnen zetten.

zo iets zoek ik ik hoop dat het zo duidelijk is zo niet hoor ik het graag.

Is er voor elke persoon al een map? Wordt de map aangemaakt tijdens de registratie of maak jij een map voor hun aan? Hoe moet de map heten? Alleen hun gebruikersnaam of een slug of iets anders?
nee ik maak een bestand met daar in test in word dat zet ik daar in de map die op naam staat.
als dan kees inlogt op zijn naam mailadres en zijn wachtwoord komt jij gelijk in zijn map met daar in alles wat er in zit.
dat is de bedoeling.
ik doe zelf alles in de map zetten en hun kunnen ook dingen in de map zetten en er uit hallen als ze dat willen.
maar alleen in hun eigen map.
ik heb nog niets wat betreft script.
ik heb wel wat inlog script maar die zijn niet super misschien dat ik daar wel iets mee kan maar de kennis van mij hierop is niet zo goed dat ik dat kan maken vandaag de vraag hier of er mensen zijn zo iets hebben voor mij.

het mag ook iets zijn wat nog niet geheel er aan voldoet zo dat ik kan kijken hoe en wat en dat ik zelf ga aanpassen.
kan ik gelijk weer iets leren.

hoor het graag van jullie.
Oké! Zelf zit ik op mijn mobiel, mijn laptop is leeg en opladen duurt altijd wel even.. Maar mijn idee is dan in hun persoonlijke map een index.php file te maken en te controleren via een php script of hun emailadres (van login) bij de map hoort. Dit kan je bijvoorbeeld doen met een database tabel met daarin emailadres van persoon en in welke map(en) hun toegang hebben. Als je wilt kan ik hier een scriptje van maken als mijn laptop is opgeladen. Ook voor de login zou ik eventueel een script kunnen maken die je dan gelijk doorstuurt naar je eigen map.
ik zou gaan voor 1 map, buiten de documentroot, of als dat niet anders kan erbinnen, maar dan onleesbaar voor iedereen.

en 2 scripts.

script 1 is voor jou en daarmee krijgt de admin de mogelijkheid om bestanden te uploaden.
Daarbij wordt in de database bijgehouden dat jij voor user pietje een bestand genaamd pasfoto.jpg hebt geupload.
dat record krijgt bijvoorbeeld id=190 in de tabel (auto increment id)

het bestand pasfoto.jpg zet je vervolgens als 190.jpg in de genoemde map.

En dat doe je zo voor elke gebruiker.

Dat is handig, want je weet zeker waar de bestanden staan, en hebt straks niet 2579 mappen van users, waarbij er misschien 549 zich al lang afgemeld hebben.

---
Voor de user heb je een script map.php.

In dat script weet je dat user Pietje ingelogd is.
In de database vraag je op welke bestanden voor hem zijn. Je vindt dan dat record met id=190 en daarbij zie je ook dat het bestand pasfoto.jpg heette.

Pasfoto.jpg zet je op het scherm als linkje.

Klikt hij op de link, dan wordt via het script toon.php?id=190 de file opgehaald.
in dat script weet je wederom dat het om user pietje gaat.

Aan de database vraag je of bestand met id=190 inderdaad van hem was, en tevens wat de oorspronkelijke naam was (pasfoto.jpg)

via http://php.net/readfile (zie voorbeeld op die pagina, haal je het bestand uit de ontoegankelijke map en stuur je hem naar de browser.

Dit lijkt complex, maar je moet eens kijken hoe complex de oplossing met een map per gebruiker wordt als je straks een flink aantal gebruikers hebt en zich een aantal afmeldt, of van naam wil veranderen.
Dit lijkt mij zeker een goede oplossing, ik dacht vooral op kleinere schaal (voor iets kleins zoals een schoolgroepje en dergelijk). Maar als je zorgt dat als iemand zijn/haar naam verandert dat dan automatisch de naam van de map wordt veranderd. En als iemand zich afmeld, dat zijn/haar map dan voor bv. 1 week in een andere map wordt geplaats zoals Afgemeld zodat als ze vergeten zijn belangrijke bestanden eraf te halen dat ze hiervoor nog wel de mogelijkheid hebben. Maar toch is jouw oplossing beter Ivo P ;-)
oké super zal gaan kijken op de website die jullie melden.
het script is bedoelt voor een website waar mensen die ik goed keur kunnen inloggen ik maak dus de map aan en de gebruikersnaam en wachtwoord (er hoeft geen aanmelding script te zijn)
het gaar inderdaad om niet zo veel mensen een stuk of 25 en niet meer voor als nog.
ik heb nu net even op de website gekeken die jullie noemen en ik zal er mee aan het werk gaan.
maar een vraagje is er niet een script wat ik kan downloaden en kan aanpassen?
ik ben niet zo thuis met php scripts wel om aan te passen dat lukt me nog wel maar zelf bouwen sorry daar heb ik niet veel kaas van gegeten.

ik ga er na kijken wat ik hoe mee kan.

voor als nog SUPER BEDANKT mensen TOPPIE.

Reageren