ik heb thuis du smijn testserver nu ik kan mijn bestanden wel openen door localhost/naam.php mar waneer ik de localhost verander door mijn ip adres werkt ditr nit meer wat moet ik daaraan doen?
ik zit gewoon bij mijn huis :) ik bedoel zoals thijs maar deze zegt pagina niet gevonden
haha je 127.0.0.1 is localhost duz als mensen dat intypen kunnen ze nooit jou dingen zien :P
maarja wil je dat mensen bij jou in het netwerk of via internet het kunnne zien?
[mail]test[/mail]
internet ik wist wel dat ze daardoor dat niet lkonnen zien hoor
Mogelijk in je Apache config kijken...
Je kan kiezen naar welke IPs en poorten je server luistert als ik me niet vergis...

#
# Listen: Allows you to bind Apache to specific IP addresses and/or
# ports, instead of the default. See also the <VirtualHost>
# directive.
#
#Listen 3000
#Listen 12.34.56.78:80
Listen 127.0.0.1:8000

Mijn server luistert dus enkel lokaal, en op poort 8000.
Heb je een router? of firewall?
Op welk ipadres apache luisterd maakt niks uit. Wat niels moet doen is kijken wat zijn externe ipadres is (www.whatismyip.com). Dat is zijn ipadres waarop hij van buitenaf te bereiken is. Echter zal hij waarschijnlijk achter een router zitten waardoor hij poort 80 moet forwarden naar zijn 'server' (de computer waar apache opstaat). Staat meestal onder NAPT, Virtual Server of Portforwarding in de handleiding. Apache heeft enkel TCP nodig, UDP kan je achterwegen laten.

localhost heb-ik daardoor vervangen maar werk niet
edit:
ik heb nu gewoon mijn ip genoimen kom nu uit op router

Reageren