ik heb thuis du smijn testserver nu ik kan mijn bestanden wel openen door localhost/naam.php mar waneer ik de localhost verander door mijn ip adres werkt ditr nit meer wat moet ik daaraan doen?
Als je poort 80 geforward heb zou je aan een vriend op msn o.i.d. kunnen vragen of het werkt.
Daarna zul jij een hostfile aanpassing moeten doen (als je een (sub)domein bezit), of gebruik moeten maken van een proxy om je server met je externe ipadres/domein te kunnen gebruiken. Er zijn meer oplossing, maar dit zijn de makkelijkste.
Dan staat de router waarschijnlijk zo ingesteld dat je die vanaf het web kan benaderen. Je kan port-forwarding of virtual server of iets dergelijks proberen, en die naar je interne ip laten doorverwijzen (192.168.1.2 of zoiets).
Mogelijk stelt de router dan een andere port in zodat je de router ook nog via het web kan benaderen (meestal port 8080). Anders zet je de remote control van de router uit, dat is veiliger!
Voor je interne ip:
start->uitvoeren->cmd
vervolgens ipconfig /all en dan krijg je een lijstje waar ook ergens je ipadres staat. Dat gebruik je dus voor port-forwarding.
In je httpd.conf moet je ook nog de order allow,deny instellen. Standaard staat die zo ingesteld dat iedereen je server kan bekijken, maar wellicht heb je die veranderd?
Hij moet zo staan iig:
order allow,deny
Allow from all
Listen in httpd.conf kan je vervolgens zetten op port 80 (zonder ip).
Kasper, heeft weinig met remote control van je router te maken hoor. Die dingen hebben zelf een webservertje draaien die niet naar buiten op staan, maar doordat ze geen Nat loopback hebben snappen ze het niet meer als je van binnen hun externe ipadres aanspreekt.
Kasper, heeft weinig met remote control van je router te maken hoor. Die dingen hebben zelf een webservertje draaien die niet naar buiten op staan, maar doordat ze geen Nat loopback hebben snappen ze het niet meer als je van binnen hun externe ipadres aanspreekt.
Dat was bij mij wel het probleem :S
Dat NAT loopback had ik toen ook gelezen, maar bleek toch niet de oorzaak te zijn van het niet kunnen aanroepen vanuit mijn netwerk via het externe ip-adres. Vaag...