Hoi allemaal,
Voor het vak informatica moet ik een btw calculator maken. Ik weet niet goed hoe ik dit moet doen.
Dit is de opdracht:

Maak een btw-calculator met een tekstvak waarin een bedrag exclusief btw kan worden ingevoerd. Onder dit tekstvak staan twee radio buttons voor de twee btw-bedragen, namelijk een radio button voor 6% btw en een radio button voor 21% btw.
Als er op de knop 'Uitrekenen' wordt geklikt, zal het bedrag inclusief het aangevinkte btw-percentage worden weergegeven.
Maak voor het weergeven van het bedrag gebruik van de functie number_format() en voeg een valutasymbool toe.
Gebruik html/css in je php pagina om de web formulier een goede layout mee te geven.
Zorg dat ingevoerde gegevens + resultaat van de berekening in een database worden opgenomen. Als id kan jij extra veld bv. “Naam” gebruiken.
Gebruik hiervoor mysql database van de server.

https://www.instruct-online.nl/afbeeldingen/29621.png --> zo moet het er ongeveer uit zien.

Mvg,
Annemay Garretsen
Mogen wij dan je studiepunten krijgen?

Het is jouw huiswerk dus waarom niet zelf de moeite doen? We willen je best helpen als je er echt niet uitkomt, maar een huiswerktopic is écht niet de bedoeling!
Wij hebben geen studiepunten wij zitten nog op het VWO en de docent wil het niet uitleggen, dus wij vroegen ons af of we hulp van jullie konden krijgen.

Ik zou zeggen: Zoek eens uit hoe PHP werkt, download XAMPP, en begin bij 'Hello world'
Waar loop je op vast?
>> Wij hebben geen studiepunten wij zitten nog op het VWO en de docent wil het niet uitleggen, dus wij vroegen ons af of we hulp van jullie konden krijgen.

Dan ga je terug naar de leraar en vertel je hem dat je om die reden de opdracht niet gaat uitvoeren. Worden er dan punten ingehouden? Dan zoek je het hogerop.

Als je concreet iets hebt waar je op vast loopt kunnen we verder helpen, maar begin voor de grap gewoon eens bij het begin. Waarschijnlijk kom je op eigen houtje verder dan je zou denken.
Begin gewoon met het maken van een html pagina. Deze pagina moet een formulier laten zien met de radiobuttons, de input box waar de gebruiker een bedrag kan invullen en een submit knop. Laat ons de html van deze pagina zien en dan zullen we je verbeteringen aandragen of een vervolg opdracht geven.
Wij hebben nu dit. Maar we lopen vast.

<html>	

<head>

<title>Eindopdracht-php</title>

</head>

<body>		

<form method="post" action="">

Bedrag exclusief BTW 
  	<input type="text" name="test" />

<br> 

<input class="nostyle" type="radio" name="btw" value="laag, 6%" />laag, 6%  

<br> 

<input class="nostyle" type="radio" name="btw" value="hoog, 21%" />hoog, 21%

<br>

<input class="uitrekenen" type="submit" name="uitrekenen" value="uitrekenen" />
</form>

</body>
</html>

Nogmaals:

- SanThe - op 17/05/2017 14:47:26

Waar loop je op vast?

Het ziet er uit als op het plaatje. Maar wij kunnen de berekening niet maken.
Laat dat script met de berekening eens zien.

Reageren