Hoi allemaal,
Voor het vak informatica moet ik een btw calculator maken. Ik weet niet goed hoe ik dit moet doen.
Dit is de opdracht:

Maak een btw-calculator met een tekstvak waarin een bedrag exclusief btw kan worden ingevoerd. Onder dit tekstvak staan twee radio buttons voor de twee btw-bedragen, namelijk een radio button voor 6% btw en een radio button voor 21% btw.
Als er op de knop 'Uitrekenen' wordt geklikt, zal het bedrag inclusief het aangevinkte btw-percentage worden weergegeven.
Maak voor het weergeven van het bedrag gebruik van de functie number_format() en voeg een valutasymbool toe.
Gebruik html/css in je php pagina om de web formulier een goede layout mee te geven.
Zorg dat ingevoerde gegevens + resultaat van de berekening in een database worden opgenomen. Als id kan jij extra veld bv. “Naam” gebruiken.
Gebruik hiervoor mysql database van de server.

https://www.instruct-online.nl/afbeeldingen/29621.png --> zo moet het er ongeveer uit zien.

Mvg,
Annemay Garretsen
@Annemay: je bent al een heel eind. Het stukje wat nog rest is de envelop op de post doen (het formulier (terug)zenden naar de webserver) en hier de informatie uitlezen in de scriptingtaal PHP. Hier kun je vervolgens de berekening uitvoeren en de uitkomst weergeven op het scherm.

Het enige wat je dus nog hoeft uit te zoeken is hoe de informatie er uitziet die de webserver uit het formulier ontvangt (hint: $_POST), hoe je rekent met deze informatie (hoe luidt de rekensom) en hoe je deze weergeeft op je scherm.

Dit zijn allemaal deelproblemen die je alle apart kunt aanpakken en oplossen. Verdeel en heers.

EDIT: of bedoel je letterlijk: je hebt niet de beschikking over PHP en daarom ben je niet in staat om iets in PHP te programmeren? Dat is iets wat jouw opleiding zou moeten faciliteren lijkt mij :). Of je zou iets kunnen verzinnen wat theoretisch zou moeten werken met de kanttekening dat je dit niet hebt kunnen testen omdat je niet de beschikking hebt over PHP. Ik kan niet oordelen of het opzetten van een (lokale) webserver valt onder de scope van deze opdracht, maar dat lijkt mij een beetje ver voeren als je net begonnen bent met deze materie.
Op zich hoeft het installeren van een lokale webserver niet complex te zijn. Met XAMPP welke je op ApacheFriends.org kan downloaden heb je in enkele minuten een mogelijkheid op je computer om PHP uit te kunnen voeren.

Maar misschien levert je school wel een webhostingruimte waar je al je website- bestanden kan uploaden.

Vraag je docent anders eens.
True ;-)

Maar is er volgens je project al bekend op welke manier je je PHP-scripts moet uitvoeren?

Reageren