Goedemiddag,

Ik ben retenieuw met PHP en ik heb een vraag.
Het is niet dat ik er niet uit kom, maar meer dat ik niet weet waar ik moet zoeken.

Ik heb een PHP pagina gemaakt die gelinkt is aan een database in MySQL.
De database in MySQL bestaat uit 3 kolommen, namelijk;

- Groep
- Naam
- Aanwezig

Ik heb nu een query opgesteld die, afhankelijk in welke groep je je bevind, iedereen toont in de groep.
Hij toont dus Groep, Naam en Aanwezig die nu nog leeg is.

Ik wil het zo kunnen maken dat de 'leiding' van een groep aanwezigheid kan registreren door middel van een checkbox.
Zodra de checkbox is aangevinkt, krijgt de kolom 'Aanwezig' de waarde 'Present' in de database.
Zo een checkbox wil ik dus voor iedereen aan kunnen vinken.
Zodra iedereen op de lijst is gecontroleerd, moet het resultaat naar de database worden verzonden en opgeslagen.
Zodra ik dan wil zien wie er allemaal zijn, moet hij de lijst tonen met de zojuist aangevinkte checkboxen.

Kolom 1 en kolom 2 moeten dus 'read only' worden en kolom 3 moet 'editable' worden.
Hoe kan ik dit het beste doen? Als het nodig is, wil ik hier wel mijn code plaatsen.
Er hoeft niet een hele code voor mij geschreven te worden, maar ik wil weten hoe ik dit aanpak.

Alvast bedankt!
@Willem; dit vereist dus dat ik nog de variabelen $id en $aanwezig zal moeten opstellen toch?
Thomas Bakker op 08/08/2017 01:14:22

@Willem; dit vereist dus dat ik nog de variabelen $id en $aanwezig zal moeten opstellen toch?

Nee, dat doet de foreach voor je.
Ah! Willem en Ariën, jullie zijn fantastisch!
Hij draait! Conclusie van dit verhaal; ik ga een cursus PHP nemen.. ;)
Bedankt voor de toewijding en mijn excuses als ik moeilijk ben geweest ;)
Thomas Bakker op 08/08/2017 01:17:47

Ah! Willem en Ariën, jullie zijn fantastisch!
Hij draait! Conclusie van dit verhaal; ik ga een cursus PHP nemen.. ;)
Bedankt voor de toewijding en mijn excuses als ik moeilijk ben geweest ;)

Er zijn een hoop boeken ook, je zult het meeste leren overigens door te doen.