Goedemiddag,

Ik ben retenieuw met PHP en ik heb een vraag.
Het is niet dat ik er niet uit kom, maar meer dat ik niet weet waar ik moet zoeken.

Ik heb een PHP pagina gemaakt die gelinkt is aan een database in MySQL.
De database in MySQL bestaat uit 3 kolommen, namelijk;

- Groep
- Naam
- Aanwezig

Ik heb nu een query opgesteld die, afhankelijk in welke groep je je bevind, iedereen toont in de groep.
Hij toont dus Groep, Naam en Aanwezig die nu nog leeg is.

Ik wil het zo kunnen maken dat de 'leiding' van een groep aanwezigheid kan registreren door middel van een checkbox.
Zodra de checkbox is aangevinkt, krijgt de kolom 'Aanwezig' de waarde 'Present' in de database.
Zo een checkbox wil ik dus voor iedereen aan kunnen vinken.
Zodra iedereen op de lijst is gecontroleerd, moet het resultaat naar de database worden verzonden en opgeslagen.
Zodra ik dan wil zien wie er allemaal zijn, moet hij de lijst tonen met de zojuist aangevinkte checkboxen.

Kolom 1 en kolom 2 moeten dus 'read only' worden en kolom 3 moet 'editable' worden.
Hoe kan ik dit het beste doen? Als het nodig is, wil ik hier wel mijn code plaatsen.
Er hoeft niet een hele code voor mij geschreven te worden, maar ik wil weten hoe ik dit aanpak.

Alvast bedankt!
Ik heb die underscore overgenomen van de tekst van SanThe, ik dacht zodat je dan Aanwezig_1 o.i.d. krijgt..

Edit: het gaat ergens in de Query mis, snap alleen niet waar.
Vraag het eens aan MySQL met: mysqli_error($conn);
Je string $result echo'en helpt ook.

UPDATE Aanwezigheid SET Maandag='Array' WHERE id='..'

Als ik mijn $result echo krijg ik deze, dus bij het ID gaat iets mis..
Edit: de Mysqli error geeft geen resultaat.
Klopt, want ik zie geen [id] de POST-array.
Wel is dit de key in je array. Dus kijk eens naar [php]key[/php]

<?php
$id = key($_POST['Aanwezig_'][1]);
?>
De ID wordt hier gepost toch?

$result = "UPDATE Aanwezigheid SET Maandag='$_POST[Aanwezig]' WHERE id='$_POST[id]'";