Beste mensen,

Ik ben een soort van ledensysteem aan het ontwikkelen. Daarin moeten gebruikers toegang hebben tot speciaal voor hen gecreëerde bestanden. Wat is de beste manier om dit via PHP en MariaDB te doen? Ik heb toegang tot veel andere soorten scripttalen, als dat nodig is, maar ik ken zelf alleen basis Python...

Alvast bedankt bij voorbaat.

Groeten, Jordy.
Ik raad aan om de bestanden buiten de webroot te plaatsen, en na de toegangscontrole met [php]readfile[/php] de bestanden te openen. Let wel op de juiste headers.
Hallo. Hoe zit het dan bv. met het downloaden van die bestanden?
het zijn trouwens pdf's...
bedankt voor de tip!!
Zie de genoemde URL ;)
sorry, de schermlezer deed even gek. ik zie de link, dank je.

[size=xsmall]Toevoeging op 06/08/2017 10:39:57:[/size]

ik begrijp het stuk met de headers niet... kan ik daarover meer lezen dan op http://php.net/header ? Daar vind je ook wel wat hoor, maar niet waar ik naar op zoek ben...
Ik neem niet graag klakkeloos over, ik begrijp het liever...
Het ligt eraan of je ze geforceerd wilt downloaden via een download dialoog-scherm of direct in de pdf-reader van de gebruiker wilt openen.
wel, openen in de pdf reader is goed. Wat het veiligst is voor de customer.
Het ligt eraan of het bestand bedoeld is voor administratieve doeleinden. Via een dialoog kunnen ze het zelf direct opslaan. op hun favoriete locatie.

In andere gevallen raad ik deze header aan:
header("Content-type:application/pdf");
Dan wordt het bestand in de pdf-reader geopend.
Het is de bedoeling dat de gebruiker het sowieso gemakkelijk kan inkijken en eventueel kan opslaan.
Dan raad ik geforceerd aan via een dialoog d.m.v Example #1 op de readfile() pagina.
oké, dankje. en moet ik voor een pdf iets aanpassen, behalve de bestandsnaam ed?

kan ik trouwens beide opties geven? Direct weergeven én downloaden?

Hoe werkt dat direct weergeven?

Reageren