Beste mensen,

Ik ben een soort van ledensysteem aan het ontwikkelen. Daarin moeten gebruikers toegang hebben tot speciaal voor hen gecreëerde bestanden. Wat is de beste manier om dit via PHP en MariaDB te doen? Ik heb toegang tot veel andere soorten scripttalen, als dat nodig is, maar ik ken zelf alleen basis Python...

Alvast bedankt bij voorbaat.

Groeten, Jordy.
Als de browser geen PDF-plugin heeft, dan wordt er gekeken of er een ander programma geinstalleerd is die overweg kan met PDF's. En als die er niet is, volgt er een foutmelding.

Daarom raad ik een geforceerde download aan. Daarin kan de gebruiker in het dialoog-venter zelf kiezen waarin hij het bestand wilt openen, en anders zelf het bestand op wilt slaan op een eigen locatie. Dit kan bijvoorbeeld een USB-stick zijn als hij het op een andere computer wilt bekijken, waar hij wel de mogelijkheden heeft. Dit type zie ik bijna altijd op websites waar ik administratieve overzichten kan downloaden.
>> Als de browser geen PDF-plugin heeft, dan wordt er gekeken of er een ander programma geinstalleerd is die overweg kan met PDF's. En als die er niet is, volgt er een foutmelding.
Volgens mij klopt dat niet. Wanneer er geen plugin aanwezig is wordt het effectief een geforceerde download.
Hoi allemaal.

Bij mij wordt er geregeld een PDF geopend in het programma zelf, als ik via Internet Explorer ga.

Ik ga zien wat ik precies ga gebruiken. Waarschijnlijk wordt het een geforceerde download, maar wilde het ook vooral weten voor de kennis. Of misschien gebruik ik het samen...

Bedankt iedereen.

Reageren