Door
G Jansma
op 28-08-2017 14:04
gewijzigd op 28-08-2017 14:14
3.776 views
Misschien een domme vraag, maar vraag me dit al een tijdje af. Als je twee losse domeinen + database (ook bij verschillende hostings) hebt, kan je dan op het ene gebruik maken van een tabel uit de database behorend bij de ander?
Ik heb bij de ene verbinding met de host (dmv IP) maar bij de ander krijg ik dan de melding: "Failed to connect to MySQL: No route to host". Kan dat niet, of doe ik nog wat anders verkeerd?
Het is geheel afhankelijk van hoe je hoster zijn zaken inricht. Als externe verbindingen niet worden toegestaan zul je vanaf een andere server niet kunnen verbinden. Soms worden uitgaande verbindingen ook actief geweigerd. Dat is iets om vooraf te controleren dus.
Het is inderdaad de vraag of poort 3306 zowel uitgaand op jouw server, als op de andere server inkomend open staat. Dan is het ook een kwestie dat het IP-adres ook toegestaan is in de allowed-lijst van MySQL.
Bij de meeste hostingproviders is poort 3306 vanwege de veiligheid gesloten, maar zelf raad ik een verbinding met een database op een extern netwerk niet aan. Als die traag reageert, dan staat de browser van je bezoeker ook reactie te wachten.
Handig dat ik weet dat ik op poort 3306 moet zoeken, had er nog nooit van gehoord. Na wat speurwerk op de sites van de hosting gevonden dat het openstaat en hoe het moet. Nou heb ik B > A voor elkaar, maar A > B wil maar niet lukken. Krijg nog steeds de melding 'No route to host'.
A: (Versio - Directadmin)
10.3.0.176 (stond er al, gebruik ik met aanroepen Mysql/PHP)
127.0.0.1 (stond er al)
localhost (stond er al)
185.56.145.137 > (toegevoegd B)
www83.totaalholding.nl > (toegevoegd B)
B: (Neostrada - cPanel)
185.56.145.137 (stond er al, gebruik ik met aanroepen Mysql/PHP)
vserver89.axc.nl > (toegevoegd A)
Maar zonder dat ik iets had toegevoegd bij A gaf website B ook al 'No route to host' aan.