Door
G Jansma
op 28-08-2017 14:04
gewijzigd op 28-08-2017 14:14
3.775 views
Misschien een domme vraag, maar vraag me dit al een tijdje af. Als je twee losse domeinen + database (ook bij verschillende hostings) hebt, kan je dan op het ene gebruik maken van een tabel uit de database behorend bij de ander?
Ik heb bij de ene verbinding met de host (dmv IP) maar bij de ander krijg ik dan de melding: "Failed to connect to MySQL: No route to host". Kan dat niet, of doe ik nog wat anders verkeerd?
localhost = 'eigen server', dus het is onnodig om een externe of interne IP (buiten 127.0.0.1) te gebruiken.
Als je wilt kijken of je raam van je kamer open is, dan ga je toch ook niet naar buiten om dat uit te zoeken, om vervolgens weer naar binnen te gaan? ;-)
Dat ligt aan de serverconfiguratie. Ik laat mysql ook niet op de lokale interfaces luisteren, omdat daar al een prima bruikbare unix socket staat. Het kan op verschillende niveaus worden dichtgezet, als je server bijvoorbeeld achter een 1:1 NAT zit heeft het gebruikte IP geen enkele relatie tot het gebruikte IP. Vanaf de binnenzijde is dit IP vaak onbereikbaar. Maar dit is een kwestie van opvragen wat de IP's aan de interfaces (eth0) zijn, of even navragen bij de hoster.