Misschien een domme vraag, maar vraag me dit al een tijdje af. Als je twee losse domeinen + database (ook bij verschillende hostings) hebt, kan je dan op het ene gebruik maken van een tabel uit de database behorend bij de ander?

Ik heb bij de ene verbinding met de host (dmv IP) maar bij de ander krijg ik dan de melding: "Failed to connect to MySQL: No route to host". Kan dat niet, of doe ik nog wat anders verkeerd?
Zoals Ben zegt, neem contact op met beide hostingpartijen. Ergens zit een blokkade.
Ik heb nu wel iets gevonden waarbij A > B wel werkt. Ik had namelijk het volgende al gevonden.

<?php
$ip = gethostbyname('vserver89.axc.nl');
echo $ip;
?>

Als ik dat doe komt er 185.182.56.229 uit. Als ik dat vervolgens in mijn config stop werkt het wel op B.

$con = mysqli_connect("185.182.56.229","user","password","table");

Alleen werkt het dan op A zelf niet als ik dat IP gebruik.
op A gebruik je gewoon localhost, al is het alleen maar zodat hij dan de unix socket pakt, en deze is sneller.
localhost = 'eigen server', dus het is onnodig om een externe of interne IP (buiten 127.0.0.1) te gebruiken.

Als je wilt kijken of je raam van je kamer open is, dan ga je toch ook niet naar buiten om dat uit te zoeken, om vervolgens weer naar binnen te gaan? ;-)
Ik snap dat het logisch is om gewoon localhost te gebruiken bij de database van A en B zelf.

Maar B > A werkt dus wel op zowel B als A met hetzelfde IP in de config. Maar A > B dus kennelijk niet, dat vind ik dan merkwaardig.
Dat ligt aan de serverconfiguratie. Ik laat mysql ook niet op de lokale interfaces luisteren, omdat daar al een prima bruikbare unix socket staat. Het kan op verschillende niveaus worden dichtgezet, als je server bijvoorbeeld achter een 1:1 NAT zit heeft het gebruikte IP geen enkele relatie tot het gebruikte IP. Vanaf de binnenzijde is dit IP vaak onbereikbaar. Maar dit is een kwestie van opvragen wat de IP's aan de interfaces (eth0) zijn, of even navragen bij de hoster.
Ok, weer een hoop wijzer geworden. Was dus toch niet zo'n domme vraag. Bedankt!
Domme vragen bestaan niet... ;-)

Reageren