Hallo forumleden!

Best practice is het weglaten van de PHP closing tag en een newline aan het einde van je PHP bestand.

Ik heb daarom na mijn laatste code geen closing tag en een harde enter gegeven zodat er een nieuwe regel ontstaat.

Echter, ik blijf de melding krijgen dat er "No newline at end of file" is.

Wat doe ik verkeerd? Ik gebruik trouwens meestal WordPad.. Verder nooit gedoe mee gehad, ook al is dat misschien niet een geschikte code editor?

Guido
Wordpad als editor? Serieus? Dat is een light-weight RTF-editor voor het maken en opmaken van documenten.

En waar zie je die melding "No newline at end of file" dan? Want Wordpad is nooit gebouwd om in te programmeren.
Haha.. zoals ik zei, nooit problemen mee gehad.. Tot vandaag dan. Toch Notepad++ maar es gaan gebruiken dus.

Melding staat in de bevestigingsmails die ik krijg nadat ik de bestanden geupload heb naar de WordPress repository.

Guido
Wat voor repository? Git? Subversion?

Subversion.

Guido
Als je toch met best practices bezig bent, stap daar dan ook meteen even vanaf :-)
Inderdaad! Lees je eens in in Git!
WordPress gebruikt subversion.

Ik stap vanaf nu maar over op Notepad++

Terug te komen op mijn vraag, een enter na mijn laatste PHP code zorgt voor de gewenste newline?

Guido
- Ariën - op 06/09/2017 22:41:00

Inderdaad! Lees je eens in in Git!

Zet er voor de zekerheid wel even bij dat die opmerking ironisch is bedoeld, anders gaan mensen die hier toevallig voorbijkomen misschien denken dat het juist de bedoeling is dat je Git moet gaan gebruiken...

Ik vind het even teveel werk om alle redenen op te noemen waarom Git een waardeloos product is, maar het simpele feit dat Git het mogelijk maakt de historie van je bestanden aan te passen, maakt het in mijn ogen al volkomen ongeschikt als versiebeheersysteem. Subversion is op vrijwel alle fronten de minder slechte keuze.
Voor mij is het eventjes geleden dat ik er wat mee gedaan heb. Maar Git is toch aardig wat beter opgezet dan Subversion. Maar daar heeft iedereen natuurlijk een eigen mening over.
Guido vd Leest op 06/09/2017 21:34:03

"No newline at end of file"

Die git-melding staat er alleen om te laten zien dat er geen newline aan het einde van het bestand staat. Die melding staat er niet omdat er een newline aan het einde zou moeten staan. Het is slechts een neutrale observatie, geen gekleurd waardeoordeel:

https://stackoverflow.com/questions/5813311/no-newline-at-end-of-file

https://stackoverflow.com/questions/9921927/php-is-there-a-reason-to-put-a-newline-at-the-end-of-file

Reageren