Recentelijk hebben wij onze websites verhuisd naar eigen servers. We hebben een paar van die grote lades aangeschaft en de site loopt prima.
In het verleden hadden wij elders meerdere VPSers maar nu dit dus niet meer het geval is werkt ons mail systeem niet meer. Bijvoorbeeld een wachtwoord vergeten mail.
In het verleden hebben email altijd verzonden. denk bijv aan contact formulieren.

Nu ben ik dus tot de conclusie gekomen dat er een mail server moet zijn, maar ik vind geen duidelijke handleiding over hoe er eentje op te zetten is.

Bijvoorbeeld welke software hebben we nodig? Ik heb enkele guides gelezen en gevolgd maar kwam er niet veel wijs uit. Ik ben ook met het programma hrmail aan de slag geweest.

Mijn vraag is: Welke software hebben wij nodig.
Ik heb nog een andere vraag; Is het mogelijk om mails te versturen in php zonder mail server? Bijvoorbeeld door de smtp van gmail te gebruiken?

Ik heb wel eens squirrelmail gezien bij sommige hostingproviders, komt zon email interface dan ook met een mail/smtp server of is dit enkel een mail verzender/ontvanger zoals group office?
Zo te horen heb je nog weinig ervaring?
Het is niet een kwestie van een mailserver installeren, maar deze ook veilig configureren. Ikzelf gebruik overigens Exim. Maar als je er niks van af weet zou ik het laten uitbesteden voordat je een open-relay bent en je als spamhost fungeert.
- Ariën - op 25/02/2018 20:56:21

Zo te horen heb je nog weinig ervaring?
Het is niet een kwestie van een mailserver installeren, maar deze ook veilig configureren. Ikzelf gebruik overigens Exim. Maar als je er niks van af weet zou ik het laten uitbesteden voordat je een open-relay bent en je als spamhost fungeert.

Inderdaad weinig ervaring in dit gebied. Ik ben dan ook ontwerper van een game en geen systeem beheerder. Ik ga je advies opvolgen en het uitbesteden. Iets dat je aanraadt?

Ikzelf gebruik Exim, en dat zit standaard in DirectAdmin.
Is overigens wel Linux spul ;-)
- Ariën - op 25/02/2018 21:18:17

Ikzelf gebruik Exim, en dat zit standaard in DirectAdmin.
Is overigens wel Linux spul ;-)

Ik bedoelde meer in de trend van; waar kan ik dit uitbesteden? :P
Ik neem aan dat je iemand inhuren daarmee bedoelde.
Misschien je hostingbedrijf waar je de servers afneemt, of anders moet je even zoeken bij dergelijke gerenommeerde ICT-bedrijven, of even rondneuzen op Webhostingtalk. Mogelijk zou een vacature-topic hier op PHPhulp ook wel helpen.

Maar nog belangrijker: Wie beheert jullie servers nu? Ik hoop toch iemand met verstand van zaken.
Dat wel ja, degene die de servers op heeft gezet is nu een paar weken nonactief.
Als het alleen om het versturen van mail gaat kan je ook kijken naar SSMTP, een protocol op je servers waarmee email verzonden kan worden. https://wiki.archlinux.org/index.php/SSMTP
In geval van Linux eenvoudig te installeren en niet misbruikbaar als email-relay door spammers en hackers.
Middels scripting verstuur je je email. Vraagt misschien wat kleine aanpassingen als je je mail of phpmailer gebruikt.
Ik heb nu als oplossing phpmailer gevonden en dat werkt goed.
Alleen laat hij deze link als dit zien:
[ url ]

Wat is het probleem? Ik heb even gegoogled, maar vind er niks over.

$mail->addCustomHeader('MIME-Version: 1.0');
$mail->addCustomHeader('Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1');
$mail->AddAddress($postemailESC, $postusernameESC);
$mail->setFrom('***********@********', 'Jasper Schellekens');
$mail->Subject = "Account Activation LARP";
$actlink = '<a href="index.php?p=activateacc&user=$postusernameESC&code=$activationcode">Click here to activate your account</a><p>';
$mail->Body = "Hello $postusernameESC,<br>You are required to activate your account before you can use your account on our website.<br>Your activation code is: $activationcode<br><br>$actlink<br>";
$mail->IsHTML(true);  
Hoe bedoel je precies?

Je <p> tag klopt niet, deze dient netjes gestart en afgesloten worden.
En variabelen horen uit quotes.
Dank voor de snelle reactie, de mail word weergegeven zoals dit:

Hello chatman,
You are required to activate your account before you can use your account on our website.
Your activation code is: 1419

[index.php?p=activateacc&user=chatman&code=1419]Click here to activate your account

je zei: En variabelen horen uit quotes.
Wat bedoel je hier precies mee?

Reageren