Door
Jasper Schellekens
op 25-02-2018 20:35
gewijzigd op 25-02-2018 20:36
3.147 views
Recentelijk hebben wij onze websites verhuisd naar eigen servers. We hebben een paar van die grote lades aangeschaft en de site loopt prima.
In het verleden hadden wij elders meerdere VPSers maar nu dit dus niet meer het geval is werkt ons mail systeem niet meer. Bijvoorbeeld een wachtwoord vergeten mail.
In het verleden hebben email altijd verzonden. denk bijv aan contact formulieren.
Nu ben ik dus tot de conclusie gekomen dat er een mail server moet zijn, maar ik vind geen duidelijke handleiding over hoe er eentje op te zetten is.
Bijvoorbeeld welke software hebben we nodig? Ik heb enkele guides gelezen en gevolgd maar kwam er niet veel wijs uit. Ik ben ook met het programma hrmail aan de slag geweest.
Mijn vraag is: Welke software hebben wij nodig.
Ik heb nog een andere vraag; Is het mogelijk om mails te versturen in php zonder mail server? Bijvoorbeeld door de smtp van gmail te gebruiken?
Ik heb wel eens squirrelmail gezien bij sommige hostingproviders, komt zon email interface dan ook met een mail/smtp server of is dit enkel een mail verzender/ontvanger zoals group office?
<?php
$variabele = "variabele";
echo "Dit is een string! Met een ".$variabele." die netjes buiten de quote staat, en gescheiden is met een punt.";
?>
Nu werken variabelen eigenlijk wel in een double-quoted string, maar is het alsnog niet netjes om deze in een string te plaatsen. Met een single-quoted string worden alle variabelen die erin staan helemaal niet uitgevoerd, en zal je ze zien zoals je ze typt.
En over je probleem: Ligt het niet aan je e-mailclient die je gebruikt?
Als ik je dan goed begrijp zou ik dit zo moeten doen:
$mail->addCustomHeader('MIME-Version: 1.0');
$mail->addCustomHeader('Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1');
$mail->AddAddress($postemailESC, $postusernameESC);
$mail->setFrom('***********@********', 'Jasper Schellekens');
$mail->Subject = "Account Activation LARP";
$mail->Body = "Hello $postusernameESC,<br>You are required to activate your account before you can use your account on our website.<br>Your activation code is: $activationcode<br><br><a href='index.php?p=activateacc&user=".$postusernameESC."&code=".$activationcode."'>Click here to activate your account</a><br>";
$mail->IsHTML(true);
Dit werkt inderdaad maar de URL word nog steeds weergegeven als dit:
[index.php?p=activateacc&user=chatman&code=1419]Click here to activate your account
Het lijkt alsof hij de HTML niet goed pakt? Alsof hij <a href in een [ verandert. Maar <br> werkt wel gewoon.
Haal die addCustomheader()'s er eens uit? Die lijken mij niet nodig.
Met isHTML(true) moet hij prima al in HTML sturen.
Die heb ik er juist ingezet omdat het niet werkte.
toen ik googlede. vond ik dat van HTML. Want eerst werkte <br> ook niet. En met IsHTML werkt <br> wel. Toen vond ik dat die link te maken had met de headers maar dit had helaas geen resultaat.
In het niet een instelling van je mail-programam die je gebruikt? Heb je al meerdere geprobeerd?
Worden er nog andere bewerkingen op je uitvoer toegepast met bepaalde scriptjes? Of is dit het enige script in de uitvoer?
require ('/PHPMailer/PHPMailerAutoload.php');
$mail = new PHPMailer();
$mail->IsSMTP(); // telling the class to use SMTP
$mail->Host = "mail.smtp2go.com";
$mail->SMTPAuth = true; // enable SMTP authentication
$mail->SMTPSecure = "tls";
$mail->Port = ****;
$mail->Username = "***";
$mail->Password = "***";
$mail->addCustomHeader('MIME-Version: 1.0');
$mail->addCustomHeader('Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1');
$mail->AddAddress($postemailESC, $postusernameESC);
$mail->setFrom('***', 'Jasper Schellekens');
$mail->Subject = "Account Activation";
$mail->Body = "Hello ".$postusernameESC.",<br>You are required to activate your account before you can use your account on our website.<br>Your activation code is: $activationcode<br><br><a href='index.php?p=activateacc&user=".$postusernameESC."&code=".$activationcode."'>Click here to activate your account</a><br>";
$mail->IsHTML(true);
$mail->Send();
PHPMailerAutoload.php lijkt me niet nodig om hier te posten want heb daar niet aan gezeten maar als het nodig is post ik hem alsnog.