Wie kan mij vertellen hoe ik dit correct voor elkaar krijg , heb het nu een paar keer geprobeerd of het werkt niet of ik krijg een server error

Adding or removing a trailing slash to all URLs

www.website.nl/ledenlijst/

ik heb dus een 301 redirect nodig..
Ok dus als ik het goed begrijp zou alles nu met en zonder slash moeten werken op het domein via in .htacces

RewriteCond %{REQUEST_URI} !\.[^./]+$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(.*)/$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domain.co.uk/$1/ [R=301,L]

Alleen werkt het niet

www.website.nl/ledenlijst/ werkt wel

www.website.nl/ledenlijst werkt niet..

[size=xsmall]Toevoeging op 01/03/2018 13:38:51:[/size]

Ik heb het volgende staan in mijn htacces

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^website\.nl [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.website.nl/$1 [L,R=301]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !\.[^./]+$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(.*)/$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.website.nl/$1/ [R=301,L]
Andere vraag: waarom zou je dit willen forceren? Wanneer je je navigatie binnen je site consequent opzet, en iedereen gewoon van deze navigatie gebruik maakt dan kun je toch nooit van de gebaande paden afraken?

Wat gebeurt er normaal als een URL niet bestaat? Dan krijg je een foutmelding dat de pagina niet bestaat (404). Waarom zou dat hier anders moeten zijn?

Als dit vanwege zoekmachinestatistieken is, dat je niet aparte charts wilt voor /pagina (zonder slash) en /pagina/ (met slash) ofzo, laat gewoon het request wat niets oplevert een 404 pagina serveren?

Als dit vanwege gebruikersgemak is (al kan ik mij niet voorstellen hoe het handmatig inkloppen van wat in wezen een verkeerde URL is handig is): accepteer gewoon beide, serveer met /pagina of /pagina/ gewoon dezelfde pagina. Maar misschien is dat een minder goede oplossing.

Een URL is goed of fout. Ik zou verkeerde URL's niet proberen te repareren.
Ik snap wat je bedoelt nu levert het al een 404 pagina op daar wil ik juist vanaf..
Mike Visser op 01/03/2018 17:21:31
Ik snap wat je bedoelt nu levert het al een 404 pagina op daar wil ik juist vanaf..

Maar hoe kom je dan in eerste instantie op zo'n pagina terecht? Als je dat kunt voorkomen loop je in eerste instantie niet tegen dit probleem aan?
Dat klopt thomas maar dat is niet wat ik vraag , als het werkt zal ik het uitleggen :)

[size=xsmall]Toevoeging op 01/03/2018 19:36:38:[/size]

Michael bedankt voor je reactie maar zo ver was ik ook al alleen eindigen op .php is niet echt seo vriendelijk al mijn urls zijn nu bijv.

www.website.nl/pagina/
www.website.nl/registreren/
www.website.nl/inloggen/
www.website.nl/info/

Als men dan bijv de url ergens ziet staan en alleen www.website.nl/pagina knipt en plakt komen ze op een 404 error uit dat is natuurlijk niet netjes ...

Je bedoelt dus dat je een "404 - Not Fuud" pagina krijgt van je webserver? Of een eigen gemaakte en gestylde 404 pagina?

Als je er eerste bedoeld, dan kanje met dit in je .htaccess een 404 pagina maken:

ErrorDocument 404 /404.php

Verder heb je ook 401 Not Authorized, 403 No Access, 500 Internal Server Error
Zoals ik het zie maak je jouw website alleen maar complexer om ??? onbekende redenen ??? waarbij je fouten probeert te ondervangen waar je geen controle over hebt. Laat foute dingen gewoon fout gaan.

Desnoods maak je je 404 pagina wat vriendelijker ("bedoelde je soms pagina xyz?"), maar het lijkt mij niet verstandig te cateren voor dit soort dingen.

Interessanter is waarschijnlijk waar dit vandaankomt. Waarom komt iemand in eerste instantie op zo'n pagina terecht? Dan is er ofwel iets mis aan de navigatie waar je iets aan kunt doen of iemand is gewoon fanta URL's aan het inkloppen waar je niet zoveel aan doet.

It is hard to make anything idiot proof because idiots tend to be ingenious.
(Het is moeilijk om alles idiot proof te maken omdat idioten nogal vindingrijk zijn.)
Ik snap wat jullie allebij bedoelen maar helaas heb ik hier niets aan niet lullig bedoeld natuurlijk alle hulp en adviezen zijn welkom , maar als ik het zo wil doen aan de fanta urls inkloppingen moet ik dat toch zelf weten ... alleen werkt het niet met en of zonder /

Reageren