Wie kan mij vertellen hoe ik dit correct voor elkaar krijg , heb het nu een paar keer geprobeerd of het werkt niet of ik krijg een server error

Adding or removing a trailing slash to all URLs

www.website.nl/ledenlijst/

ik heb dus een 301 redirect nodig..
Je zou dit probleem ook naar PHP kunnen verplaatsen (indien PHP ondersteund en gebruikt wordt). Meestal is het zo dat als je met zoekmachinevriendelijke URL's werkt je één voordeur hebt voor je applicatie: index.php. Daar zou je ook de rekensom kunnen uitvoeren door de URL te inspecteren. Eerst zou je kunnen controleren of het "applicatiepad" bestaat, en zoniet zou je nog een laatste poging kunnen doen die controleert of het niet bestaande ingevoerde pad zonder trailing slash wel bestaat, in welk geval je hier de 301 redirect uitvoert. Hier hoef je dus niet per se je .htaccess bestand mee te verontreinigen.

EDIT: of in geval je het niet uitmaakt of iets /pagina of /pagina/ is dan strip je in de PHP-code er gewoon de optionele trailing slash vantevoren af. Dit doe ik zelf ook.
Nee, inderdaad. Het moet gewoon werken of je nu wel of geen / gebruikt.
In dit artikel wordt overigens mod_rewrite goed uitlegd, plus dat er in deze paragraaf verteld wordt over hoe je trailingslash kan afhandelen:
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/mod-rewrite/536/flags-in-een-rewriterule/1377/

In dit geval voegen ze die standaard toe. Opzich maakt dit niet uit voor SEO.

Maar zoals Thomas zegt is een aparte voordeur voor je site via de index.php al een goed idee. Echter inbouwen is niet eenvoudig mits je de hele boel op de schop gooit. Daar heeft Thomas destijds ook een artikeltje over geschreven:
http://fangorn.thijma.nl/news/redirecting-all-requests-to-index-php-with-htaccess
Ok jongens ik ben er nog steeds mee bezig heb de mod rewrite van Arien nogmaals bekenen maar het wilt niet echt lukken ik ben weer back to basic hieronder staat het geen nu in mijn htacces.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^maffiakartel\.nl [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.maffiakartel.nl/$1 [L,R=301]
ErrorDocument 404 /404.php

#Create friendly URL
RewriteRule ^registreren/$ signup.php [NC,L]
RewriteRule ^registreren/(.*)/$ signup.php?crimineeltje=$1 [NC,L]
RewriteRule ^screenshots/$ screenshots.php [NC,L]
RewriteRule ^Verhaallijn/$ Verhaallijn.php [NC,L]
RewriteRule ^wachtwoord-vergeten/$ vergeten.php [NC,L]
RewriteRule ^linkpartners/$ linkpartners.php [NC,L]
RewriteRule ^contact/$ contact.php [NC,L]
RewriteRule ^gebruikersnaam-vergeten/$ gbvergeten.php [NC,L]
RewriteRule ^prijzen/$ prijzen.php [NC,L]

Op het moment dat ik RewriteRule ga toevoegen werkt het nog steeds niet wie kan mij vertellen wat ik nu mis , in de tutorial word wel aangegeven dat je het zo moet gebruiken

RewriteRule ^registreren/(.*)$ registreren/ [R]
RewriteRule ^registreren/(.*)/$ signup.php [L]

Maar dan word ik terug gelinkt naar /domains/maffiakartel.nl/public_html/registreren/

Wie kan mij hierbij helpen , het is erg vervelend dat het niet zo gaat als het moet..

@Mike: is dit een spel wat je zelf aan het maken bent (en kun je zelf bepalen hoe dit in elkaar zit)? In dat geval loont het misschien de moeite om goed na te denken over de pagina-opbouw. Het ziet er nu namelijk naar uit dat je een heleboel "ingangen" hebt in je applicatie: elke pagina wordt geserveerd door een apart, standalone script. Dit zijn in principe allemaal voordeuren. En elke deur heeft (ten minste) een goed slot nodig. Ook als er eens een keer wat in de structuur verandert moet je mogelijk in meerdere scripts dezelfde aanpassing doen. Waarschijnlijk ziet een groot deel van deze scripts er inhoudelijk hetzelfde uit en dat is nou niet echt handig.

Het is veel makkelijker, handiger en veiliger om gewoon maar één voordeur in je applicatie te hebben, oftewel een "single point of entry": index.php. In dat script kun je tevens berekeningen uitvoeren die bepalen welke pagina geladen dient te worden. Dit is vele malen handiger en eenvoudiger dan in een .htaccess lopen te prutten.

Als je nu eens je .htaccess simpelweg gebruikt om alles door te schoppen naar index.php, en dat je daar de URL eens onder de loep neemt - eventueel kun je dan ook nog slashes strippen enzo, dus dan maakt het niet uit of je iets aanroept met /pagina of /pagina/. En vervolgens require je het juiste script. Easy as pie. Geen gezever meer in je .htaccess, je definieert zelf de regels in PHP.
Hallo Thomas , dit is idd een spel wat ik zelf aan het maken ben waar ik in 2006 mee ben begonnen onder een andere naam toen een lange tijd gestopt en nu weer de draad opgepakt , maar er is verschrikkelijk veel verandert en ik liep wel een stuk achter , ik denk dat ik het idd zo ga maken zoals jij aangeeft , ingame gebruik ik al een soort gelijk systeem door alles te koppelen aan de index door middel van ?p= systeem

Thanks man ik ga er gelijk mee aan de slag :)

Reageren