$id="1";
//projectgegevens nu wegschrijven!
$servername = "localhost";
$username = "xxxxxxxxxxxt";
$password = "xxxxxxxxxxxr";
$dbname = "xxxxxxxxxx";
// Create connection
$conn = new mysqli($servername, $username, $password, $dbname);
// Check connection
if ($conn->connect_error) {
die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
}
$sql = "INSERT INTO projecten(user, productsoort, aantal, meters, steek, bouwlagen, bouwperiode, objecttype, chkbx1, chkbx2, chkbx3, chkbx4, locatie, locatiekosten, totaal, pereenheid) VALUES ($id, $productsoortomschrijving, $aantal, $metersomschrijving, $steek, $bouwlagenomschrijving, $bouwperiodeomschrijving, $objectypeomschrijving, $sc1, $sc2, $sc3, $sc4, $locatieomschrijving, $locatie, $var1, $var2)";
// systeem: welk recordnummer is gemaakt? phphulp
$projectnummer='PR-'.(mysqli_insert_id($sql));
//verder door met eerste code
if ($conn->query($sql) === TRUE) {
echo 'klaar, projectnummer: PR'.$projectnummer;
} else {
echo "Error: " . $sql . "<br>" . $conn->error;
}
$conn->close();
Uiteraard even de echte inloggegevens eruit gehaald.
Ik heb alles tig-keer gecontroleerd, maar het blijft mis gaan. Ik krijg de volgende foutmelding:
Error: INSERT INTO projecten(user, productsoort, aantal, meters, steek, bouwlagen, bouwperiode, objecttype, chkbx1, chkbx2, chkbx3, chkbx4, locatie, locatiekosten, totaal, pereenheid) VALUES (1, Inventarisatie NEN3699 M1, 44, 10, 10, 1 bouwlaag- bereikbaarheid achterzijde, >= 2010, Woning Vrijstaand, , , , , Arnhem - Gelderland, 172.5, 172.5, 43.125)
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'NEN3699 M1, 44, 10, 10, 1 bouwlaag- bereikbaarheid achterzijde, >= 2010, Woning ' at line 1
Waar ga ik de fout in.
Ik heb, om komma’s uit te sluiten, bij variabelen van te voren met srt_replace de komma’s vervangen door een ‘min’. Kortom...HELP