Ik ben klant van Mijndomein. Mijndomein heeft een aantal dagen geleden mijn website rspp.nl overgezet naar een nieuw platform php vs 7.1. Mijn phpscripts ondersteunen dat nog niet. Er is een mogelijkheid bij Mijndomein om het platform terug te zetten naar vs 5.6, wat ik ook heb gedaan. Begin 2019 komt PHP 5.6 te vervallen.
Wat ik nu niet begrijp is dat ik ineens die foutmelding(en) krijg ná het vernieuwen van het platform. Het script is sinds twee jaar niet gewijzigd en werkte uitstekend.
Sinds het nieuwe platform er is, stonden er drie fouten op mijn website die inmiddels zijn opgelost. Daarna kreeg stond er weer eentje welke ik niet kan oplossen.
Twee dagen geleden ben ik bezig om mijn scripts aan te passen naar het advies van Thomas van den Heuvel, het gelijk trekken van <?php . . . ?> en <?php echo . . . ?> Mijn website staat in mijndomein op php5.6 Ik kan het wijzigen in php7.1 en 7.2. Telkens wanneer ik iets heb gewijzigd in mijn scripts en het bestand heb overgezet via sftp, kijk ik op mijn website of alles nog werkt. Dat gaat prima. Vervolgens kijk ik weer op mijn website en zie een wit scherm. Volgens mij is mijn website uit lucht. Ik heb al 2 tickets aangemaakt in de helpdesk van mijndomein, maar geen antwoord van hen gekregen. Ik heb mijn mailtjes van hen nagekeken en daar staat in dat ze per 1 november php5.6 niet meer ondersteunen en dat php5.6 per 1 januari 2019 komt te vervallen. Wat kan ik hier aan doen?
En dan zal je zien wat er fout gaat. Ook kan je dit eventueel in je error_log vinden.
Je webhosting kan wel vertellen waar die staat als je dit niet kan vinden.
Bij welke aanpassing gaat je site precies offline?
Tip: Maak backups van alles wat je aanpast.