Geachte lezers,

Ik ben op zoek naar nieuwe developers die mijn website kunnen verbeteren / fixen.
Nu heb ik via mijn hostprovider begrepen dat ik een nieuwe gebruiker kan aanmaken in plesk om de potentiële developers inzage te geven van de source code van mijn website zonder dat zij de mogelijkheid hebben wijzigingen kunnen aanbrengen in mijn site of server door per ongeluk een fout te maken.

Ik heb begrepen dat er 4 mogelijkheden zijn om een gebruiker toe te voegen :

Beheerder
Webmaster
Aplication User
Accountant

Is de optie accountant voldoende om de potentiële developers inzage te geven van de source code van de gehele website ?
Zo niet... welke moet ik dan kiezen en is deze keuze gegarandeerd dat de nieuwe potentiële developer geen wijzigingen kan aanbrengen.

Help beste mensen,
Ozzie PHP op 04/08/2018 21:52:37

Plesk is een beheeromgeving (een stuk gereedschap) voor:
- het configureren van de server
- het aanmaken van webhosting pakketten
- het beheren van websites/domeinen met hun individuele settings

Plesk is NIET bedoeld om in te programmeren of om inzage in code te geven.

Je quote nu Ozzie inderdaad.... ;-)
Dank je Ozzie voor je input. Als dat inderdaad zo is dat ik geen inzage kan geven in de source code van mijn website mbv plesk dan ben ik door zowel de eerste lijn én tweedelijns helpdesk verkeerd geïnformeerd. Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik Plesk geïnstalleerd wilde hebben. Het doel was dus een beveiligde omgeving te kunnen bieden aan de potentiële developers om inzage te geven. Niet omdat ik ze niet vertrouw maar om extra onnodig werk en vertraging op te lopen als er door een developer fouten worden gemaakt en mijn website weer offline geraakt.

Heel frustrerend van de provider dat ze mij niet hebben verteld dat dit mogelijk was door in plesk een gebruiker account kon aanmaken om dit juist te bewerkstelligen.

:-( :-( :-(
Wat jij wilt is niet echt de eigenschap van menig webhosting control panel.
Als je met een test-omgeving werkt zal je live-site echt niet offline raken.

Plesk is zoals ik zei een beheer-tool. Je kúnt via een omslachtige wijze met behulp van een file-manager wel bestanden op de server bekijken, maar daar gebruik je normaliter een dergelijke beheeromgeving als Plesk echt niet voor. En ik kan me ook echt niet voorstellen dat developers dat op die manier voor jou gaan doen. Dus mijn advies, vergeet Plesk.

Misschien kun je wat duidelijker uitleggen (zoals Thomas ook al voorstelde) wat precies je bedoeling is. Waarom wil je dat verschillende developers wel naar je code mogen kijken, maar niks mogen aanpassen? Wil je dat, omdat je bang bent dat ze jouw code kunnen stelen? Zo ja, dan moet ik je teleurstellen want ze kunnen alsnog de code gewoon kopiëren. Of is het omdat ze niks mogen aanpassen? Zo ja, waarom laat je er ze dan überhaupt naar kijken? Kortom, leg eens uit wat je precies wil. Waarschijnlijk zijn er betere oplossingen te bedenken.
Ik zoek een nieuwe developer om mijn huidige website te verbeteren/fixen af te maken.
Ik ben startende bedrijf en ben noodgedwongen internationaal naar developers te zoeken ivm klein budget.
Ze vragen om inzage te krijgen in de source code. Ik heb veel aanbiedingen gekregen en wil ze toegang geven tot de source code.
Om te bekijken wat en hoe er verbeterd kan worden. Allemaal de FTP toegang geven is volgens mij niet verstandig. Als ze überhaupt via de FTP de source kunnen inzien. Nogmaals ik ben geen developer maar een gedupeerde van een developer die zijn werk zeer slecht heeft gedaan. Ik probeer de juiste developer te vinden maar daarvoor is inzage in de source code een must
Als je op zoek bent naar iemand die dit voor jou kan regelen raad ik je aan om een nieuw bericht aan te maken in de Vacatures-categorie.
@ Anoniem M

Als je even had gelezen dan had je gezien dat hij daar niet naar op zoek is.

@topicstarter

Ga via FTP naar je eigen server. Zoek de map waarin jouw website-bestanden staan. Waarschijnlijk heet die map "public_html" of "httpdocs". Maak een lokale kopie naar jouw eigen computer van die map. Maak er vervolgens een .zip bestandje van en stuur dat naar de developers. Klaar is Kees. *

(* Let wel op dat je niet met de originele developer een of andere copyright afspraak hebt gemaakt waardoor je in de problemen zou kunnen komen. Geef ook aan de nieuwe developers aan dat de toegestuurde bestanden en alle code die daarin staat onderhevig zijn aan copyright en nooit hun eigendom zullen worden.)
Klasse Ozzie, dat ga ik proberen. Laat jullie weten of dat gelukt is.
Succes!

Reageren