Hallo allemaal,

Ik ben niet super in php , maar ik probeer uiteraard het zelf, alleen helaas kom ik uit sommige dingen niet wijs.
Ik vul een dropdown menu met gegevens uit mijn sql database, zie onderstaande code.:

<?php echo '<select name ="prod"><option = "">Selecteer Product</option>';
$sqli = "SELECT DISTINCT * FROM specs WHERE Active = 'y' group by Name1";
$result = mysqli_query($conn, $sqli);
while ($row = mysqli_fetch_array($result)) {
echo '<option>'.$row['Name1'].'</option>';
}
echo '</select>*';
?>

Nu zou ik graag willen zien dat als ik iets kies, dat hij met de gekozen naam daarmee de gegevens uit leest.
Dus kies ik bv. appel uit die dropdown dat hij dan alles appelen uit een andere database gaat uitlezen.

Het zal een peule schil zijn denk ik, maar ben zelf al 3 dagen bezig , tot ik toch maar hier naar jullie hulp vraag.

Groet
Pascal.
Oke ik heb du dit even geprobeerd.:

<script>
$(document).ready(function(){
    $("select").click(function(){
       alert("OK IT WORKS");
    });
});
</script>

Maar zodra ik op die dropdown klik krijg ik niet eens de kans om iets te kiezen of hij komt met die melding.
Hoe krijg ik dat hij in die alert de gekozen dropdown item laat zien?
Ik zou dus eerst binnen het click-event een $.ajax() request uitvoeren naar je serverside script. De teruggeven waarde kan je dan verwerken in JavaScript. En daar vandaan weer in in je HTML plaatsen.
MMMM ik dacht even dit klein ontbrekende gedeelte op mijn pagina zo te kunnen piepen maar zit er flink weer naast.

Wat mijn bedoeling was, iemand kiest uit de samengestelde dropdown het product en als hij dat geselecteerd heeft word via een mysqli command van dat product de gegevens ingelezen en in een tapblad op diezelfde pagina weergegeven als hij daarop zou klikken, dus zou altijd mee ingelezen moeten worden al zou hij niet erop klikken.

Maar als ik via google kijk zie ik alleen maar voorbeelden waarbij ze meerdere pagina's gebruiken en dat is eigenlijk niet wat ik wil.
Het ligt eraan of dat ophalen van de gegevens realtime moet gebeuren, of na een refresh. In het laatste geval is een AJAX-request niet nodig als je met document.location dan naar de juiste URL gaat.
Oke zal dat maar eens weer doornemen, alleen dan wil ik die gegevens wat hij toont in vars steken zodat hij die in tab3 kan tonen.

Zo te zien was dit enkel dingetje te hoog gegrepen, jammer helaas.
Dacht een script gedeelte te hoeven plaatsen die kijk van dat is geselecteerd , lees dan sqli tabel uit met die naam en stop waarden in vars en klaar :S

Tja probeer het vandaag nog en anders helaas dan stop ik ermee want zonder dat stukje sta ik volledig stop.

Ben al blij dat jullie toch zo goed mee helpen.
Blijven volhouden! Er zijn een hoop voorbeelden gegeven, en waar je vastloopt zijn uiteraard ook weer oplossingen op te vinden, plus onze hulp.

Phpzag, die genoemd is legt het prima uit.
Zoek anders eens op Chained Select. Wellicht kun je daar iets mee.

Reageren