Als alle scripts uitgeraasd zijn wordt er een impliciete close() uitgevoerd. Als je aan het begin van je script (in de include) na het maken van een connectie meteen een close() uitvoert is je connectie weg / afgesloten. Da's zoiets als de hoorn op de haak gooien op het moment dat de telefoon overgaat :).
Ja, na je connectie van je eerste script, op regel 12.
Persoonlijk raad ik ook af om een mix van procedureel en object-georienteerd te gebruiken. Ik zelf raad aan als voorkeur de objectgeoriënteerde versie gebruiken, dus met het pijltje.
Verdorie, dat is dan wel een hele domme fout, moest ik eigenlijk helemaal zelf gezien hebben.
Natuurlijk te veel gefocust op de pagina zelf waar ik de gegevens wil tonen... :-(
Ik heb het nog moeilijk om de (vernieuwde) code te schrijven, maar begrijp wel ongeveer wat het allemaal doet.
Heb vroeger heel veel ms access en vba gedaan...
Nu werkt het wel...
Dom van mij.
Nu kan ik verder werken aan de query's en aan de beveiliging.
Daarvoor zal ik de linkjes gebruiken die hoger in deze berichten staan.
Mocht ik daar in de problemen komen, dan hoor je mij.
Zeker bedankt voor de hulp en jullie geduld!!
Geert.
[size=xsmall]Toevoeging op 05/09/2018 10:22:41:[/size]
Waar ik nog niet helemaal mee in ben is de procedureel en object-georiënteerde programmering...
Mijn scriptje is dan nog niet veilig of goed genoeg?
Goede morgen, ik heb de opvragingen werkend en ondertussen al heel wat pagina's aangemaakt.
Elke pagina toont, voor een specufieke gebruiker, beperkte informatie uit de tabellen.
De pagina's op zich zijn beveiligd met een gebruikersnaam en paswoord om toegang te krijgen.
Mijn vraag, moeten in deze pagina's ook de php/mysql nog beveiligd worden?
Dit is een voorbeeld van een van de pagina's:
code (php)
<?php
include 'connect.php';
$sql = "SELECT * FROM ledenadministratie WHERE keuze1 = 'Grizzly €70 (leeftijd: vanaf 18 jaar)' OR keuze2 = 'Grizzly €70 (leeftijd: vanaf 18 jaar)' OR keuze3 = 'Grizzly €70 (leeftijd: vanaf 18 jaar)' OR keuze4 = 'Grizzly €70 (leeftijd: vanaf 18 jaar)' ORDER BY familienaam, voornaam ASC";
.... en ondertussen al heel wat pagina's aangemaakt.
Elke pagina toont, voor een specufieke gebruiker, beperkte informatie uit de tabellen.
<?php
$sql = "SELECT * FROM ledenadministratie WHERE keuze1 = 'Grizzly €70 (leeftijd: vanaf 18 jaar)' OR keuze2 = 'Grizzly €70 (leeftijd: vanaf 18 jaar)' OR keuze3 = 'Grizzly €70 (leeftijd: vanaf 18 jaar)' OR keuze4 = 'Grizzly €70 (leeftijd: vanaf 18 jaar)' ORDER BY familienaam, voornaam ASC";
?>
Wat betekent keuze1, keuze2,keuze3, etc.? Weet je dat op een later tijdstip ook nog?
Je hebt er feitelijk 4x hetzelfde staan, alleen op een andere keuze. Lijkt me dat het handiger kan. Hoe is je database ingericht én hoe is je formulier opgezet?
Daarnaast geef je aan meerdere pagina's te hebben gemaakt. Toch niet allemaal losse pagina's met een vaste waarde bij keuzex?
Los daarvan begrijp ik niet goed dat je een tabel hebt ledenadministratie waaruit je iets met prijzen en leeftijden haalt.
Bovenstaande staat los van je vraag of de php/mysql nog beveiligd moet worden.