Als je op je website en administratie bijhoudt, lijkt het mij zeker een must om dit te beveiligen met een inlogsysteem. en bij sterke voorkeur zelfs met een rechtensysteem die bepaalt wat gebruikers wel en niet mogen doen.
Dit kan je baseren op acties en CRUD. (create, read, update, delete).
Het is een overzicht van cursisten welke tezelfdertijd in 4 cursussen kunnen ingeschreven zijn.
Vandaar de keuze x 4.
Hier kun je natuurlijk wel wat vraagtekens bij plaatsen. De manier waarop dit nu is opgezet is mogelijk niet erg handig. De query weerspiegelt dit al min of meer: als je wilt weten of iemand zich voor een cursus heeft opgegeven moet je deze informatie bij elkaar gaan sprokkelen.
Ook wil je misschien op den duur vragen kunnen stellen als "hoeveel mensen hebben zich opgegeven voor cursus X".
En je zult ook je queries moeten omgooien op het moment dat iemand straks 5 cursussen kan volgen, of wanneer er een geschrapt wordt.
Het lijkt erop dat de databasestructuur een op een is overgenomen van een spreadsheet, maar op het moment dat je dit soort informatie in een database onderbrengt is het handiger om deze toch iets gestructureerder op te slaan zodat je niet extreem veel moeite hoeft te doen om de informatie die je nodig hebt er weer uit te krijgen.
Net als dat je in de bibliotheek StarTrek boeken bij afdeling Science Fiction vindt, en boeken over het draaien van gehaktballen bij de Keuken, moet je database ook goed ingedeeld zijn. Eigenlijk heeft elke entiteit een eigen tabel:
Gebruikers, cursussen, aanmeldingen
Aan de hand hiervan kan je uiteindelijk relaties aanleggen zodat je een gebruiker aan een aanmelding kan koppelen, en die aanmelding aan één of meer cursussen.
En/of begrenzingen niet "hard coden" in de database zelf door een vast aantal kolommen of een bepaalde structuur, maar deze in de applicatie(code) zelf verankeren middels een instelling "maximaal aantal inschrijvingen op eenzelfde moment". Als daar dan iets verandert dan is dit een kwestie van een instelling aanpassen, die verder niet van invloed is op de structuur van de database of de code die hierop werkt.
Ja, ik heb notie van databeses aanleggen met relaties in access, maar de hoeveelheid data voor deze gegevens is niet zo groot. Het moet eenvoudig blijven, ik ben ook geen programmeur...
Ik zoek eigenlijk iemand die voor mij enkele werkende pagina's kan maken als voorbeeld waar ik dan verder kan mee uitbreiden. Zoals het opvragen van gegevens (heb ik al), het opvragen van gegevens met de mogelijkheid om via en link de details op te vragen en aan te passen. Eventueel ook een formulier om nieuwe inschrijvingen te registreren. Desnoods tegen een kleine vergoeding.
Opmaak, css en zo, dat kan ik wel.
Maar... de antwoorden welke ik hier krijg, ok, deze zetten me op weg, maar wel waar ik eerst nog heel wat moet leren en zoals gezegd, ik ben geen programmeur, dus denk ik elders te gaan moeten zoeken.
Als je iemand zoekt die dit voor jouw moet bouwen, dan raad ik aan om een Vacaturetopic in ons Vacatureforum aan te maken. Let wel op de regelgeving in de 'sticky thread' boven het forum.
Ik zoek eigenlijk iemand die voor mij enkele werkende pagina's kan maken als voorbeeld waar ik dan verder kan mee uitbreiden. Zoals het opvragen van gegevens (heb ik al), het opvragen van gegevens met de mogelijkheid om via en link de details op te vragen en aan te passen. Eventueel ook een formulier om nieuwe inschrijvingen te registreren. Desnoods tegen een kleine vergoeding.
Opmaak, css en zo, dat kan ik wel.
Maar... de antwoorden welke ik hier krijg, ok, deze zetten me op weg, maar wel waar ik eerst nog heel wat moet leren en zoals gezegd, ik ben geen programmeur, dus denk ik elders te gaan moeten zoeken.
Zelfs een ervaren programmeur is zomaar een aantal uren kwijt aan het maken van een opzet. Het kost gewoon tijd en dus geld. Is dat geld niet beschikbaar dan blijft doe het zelf-en over. Zoals je inmiddels al merkt valt het echter vies tegen om er een net werkend geheel van te maken. En al hebben we dan een werkend script dan hebben we het nog niet over de veiligheid (onder andere de persoonsgegevens van de cursisten) en over de flexibiliteit van de code noch die van de database.
Als je je eigen website serieus neemt (je denkt of weet er winst mee te maken) huur dan een professional in is wat ik met klem zou willen aanraden.
Frank Nietbelangrijk, ik doe dit niet om geld te verdienen, het is voor een kleine vzw en geheel gratis.
Maar ja, de dag van vandaag moet alles geld opbrengen, als men in dit forum een vraag stelt, ja, je krijgt wat hulp, maar telkens net niet genoeg om echt verder ter kunnen als je geen programmeur bent. Diegenen die slim genoeg zijn om te programeren maken dankbaar gebruik van anderen hun onwetentheid. Echt jammer...
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo...
Ik vroeg enkel om een drietal pagina's, zelfs zonder opmaak.
Zelfs tegen een kleine betling indien nodig.