Hey guys,

Ik begin toe te geraken aan een nieuwe computer. Ik wil een 64-bit Windows systeem en het moet een desktop zijn. Kent iemand toevallig een goede online shop waar ik mijn nieuwe computer zou kunnen kopen? Het liefst wil ik 'm zelf kunnen samenstellen. (Of is een kant-en-klaar optie slimmer/voordeliger?)

Verder ben ik ook nog benieuwd of iemand me iets kan vertellen over hardware. Ik ben best bereid om wat geld uit te geven, maar ik heb ook weer geen onbeperkt budget. Als ik een computer wil die snel genoeg is voor videobewerking, waar moet ik dan (minimaal) aan denken qua processorsnelheid en hoeveelheid intern geheugen?

Jullie tips zijn welkom!
Na 10 maand een beetje late info :)
Ikzelf bouw mijn PC's tegenwoordig lekker zelf. Voorhene leit ik hem bij een goede computerzaak in de buurt in elkaar zetten, maat de kwaliteit is de afgelopen tijd daar aanzienlijk gedaald. Zo hebben ze in een PC geen WD black hardeschijf ingebouwd maar een cheap-ass Seagate. Toen was er een keer een stroomstoring thuis, en meteen een 100 bad sectoren op de schijf. Dan ga je toch claimen op garantie bij WD, en dan zie je dus dat er geen WD in zit. :-/

Ook hebben ze enkele keren gepresteerd om de voedingspinnetjes voor de LED'jes niet aan te sluiten.

Zelf bouwen is ook veel leuker, en goedkoper. Ik ben al aan het berekenen voor mijn volgende project voor de vervanging van mijn werk-PC.

Jan R op 02/09/2019 18:12:29

Na 10 maand een beetje late info :)

True, maar gezien het nog actueel is, en nog zinnige discussie vormt laat ik het graag open.

Reageren