Er word een regel opgehaald uit een database.
Er word gekeken of $row['RColorLUnit'] een L bevat, maar er zijn nog 3 die een waarde kan bevatten op die L namelijk RColorL, RColorLMin en RColorLMax.
Nu wil ik dus die If-Functie uitbreiden als hij bij minimaal 1 van de drie een waarde ziet dat hij dan verder gaat.
Hoe moet ik dat dan doen?
1) Je kijkT niet of ie een "L" bevat, maar je geefT $row['RColorLUnit'] de waarde "L". Met een "==" vergelijk je twee waarden met elkaar. Met een "=" ken je een waarde toe.
$x = 5; $y = 6;
var_dump($x == $y); //false
var_dump($x = $y); //6 ($x is nu gelijk aan $y, dus ook 6)
In principe beide, maar jij kent een waarde toe, ik wil dus als hij een waarde ziet, die in de database niet zijn ingevuld hebben geen waarde = dus leeg.
Dus even grof geformuleerd.:
if ($row['RColorLUnit'] == "L" &&|| $row['RColorL'] == nothing)
De code zal grandioos fout zijn, maar wat ik bedoel.:
Als RColorLUnit = L en RColorL waarde is groter als niks
of
Als RColorLUnit = L en RColorL waarde is niks en RColorLMin is groter als niks
of
Als RColorLUnit = L en RColorL waarde is groter als niks en RColorLMin is groter als niks
og
Als RColorLUnit = L en RColorL waarde is groter als niks en RColorLMin is groter als niks en RColorLMax is groter als niks
enz...
Hij moet dus van RColorL, RColorLMin en RColorLMax iets vinden bij 1 van de 3 anders mag hij niet doorgaan.
Omdat je van de laatste 3 alleen wilt weten of het iets of niets is hoef je niet echt ergens mee te vergelijken in PHP (die interpreteert de waarde dan direct als een boolean - null, "", en "0" zijn dan allemaal false).