In mijn HTML heb ik de volgende PHP-coding opgenomen: <?php echo 'Dit is PHP.'; ?>.
Op de lokale server werkt dit prima, maar op de externe server van MijnHostingPartner wordt de PHP-coding geïnterpreteerd als commentaar (b.v. <!--?php echo 'Dit is PHP.'; ?-->.
Ik heb hierover contact opgenomen met MijnHostingpartner.
Ik ga er vanuit dat de HTML-interperter de PHP-coding niet juist uitvoert.
Zij zeggen dat mijn coding niet juist is.
Ik heb op internet al gezocht naar dit probleem, maar kan niets vinden.
Kan mij iemand zeggen wat de oorzaak kan zijn???
PHP is een server side scriptingtaal. Dit wil zeggen dat er een proces op de webserver aanwezig dient te zijn die de PHP-code kan verwerken. De extentie van bestanden die PHP bevatten en die op grond daarvan aan dit proces worden gevoerd is doorgaans .php. Indien het bestand een andere extentie heeft, bijvoorbeeld .html of .htm, dan wordt dit bestand niet aangeboden aan dit proces, en de PHP-code zal dan dus ook niet worden uitgevoerd.
Omdat van dit laatste sprake lijkt te zijn is er een van de twee dingen aan de hand:
1. de webserver ondersteunt geen php
2. het bestand met deze HTML- en PHP-code heeft niet de juiste extentie
Voor de beeldvorming, het uiteindelijke "resultaat" van een PHP-bestand met HTML en PHP is -na verwerking aan de webserverkant- een HTML-bestand. De persoon die in de webbrowser zo'n pagina oproept krijgt (als alles goed gaat :)) alleen maar HTML te zien. Een webbrowser weet ook niet hoe deze PHP zou moeten verwerken, dit heeft alleen aan de webserverkant betekenis.
N.B.
Er worden nog meerdere PHP-bestanden gebruikt.
Deze worden echter op een nadere manier aangeroepen; b.v. <a href="planning.php">Planning</a>.
Deze werken allen correct; alleen de embedded PHP-code werkt niet!!!!
We hebben ook code-tags om je bericht netjes te formatten.
Welke editor gebruik je? Wat doe je precies om je PHP-scripts te publiceren? Ergens gaat er flink wat fout, of er is geen PHP-ondersteuning op de server.
Phoe, phoe……
Ik ben eruit.
Mijn eerste bestand was index.html.
Ik heb deze omgezet naar index.php en de inhoud hiervan op aangepast.
En ……………….het werkt!!!
Wel opmerkelijk dat bij het uploaden de HTML-bestanden worden aangepast, waarbij de PHP-tags worden 'gesanitized'. Normaal zie je bij het aanroepen van een .html-bestand enkel het hele HTML-document en de PHP-script in platte tekst.
Of gebruik je een of andere vage editor om je site online mee te beheren