In mijn HTML heb ik de volgende PHP-coding opgenomen: <?php echo 'Dit is PHP.'; ?>.
Op de lokale server werkt dit prima, maar op de externe server van MijnHostingPartner wordt de PHP-coding geïnterpreteerd als commentaar (b.v. <!--?php echo 'Dit is PHP.'; ?-->.
Ik heb hierover contact opgenomen met MijnHostingpartner.
Ik ga er vanuit dat de HTML-interperter de PHP-coding niet juist uitvoert.
Zij zeggen dat mijn coding niet juist is.
Ik heb op internet al gezocht naar dit probleem, maar kan niets vinden.
Kan mij iemand zeggen wat de oorzaak kan zijn???
Ik gebruik Notepad++ als editor op mijn laptop en FileZilla om de bestanden te uploaden naar de externe server.
Zoals ik al eerder stelde gaat alles goed op mijn laptop maar niet op de externe server. Zelf heb ik het idee dat daar een bug zit. Ik heb met mijn webhoster contact gehad; zij zeggen dat ik het in mijn coding moet zoeken. Vandaar.....
Ben ik toch benieuwd hoe de volledige bestandsnaam is? Is dit toevallig bestandsnaam.php.htm(l) ofzo? In Windows worden immers extenties van bekende bestandstypen verborgen. Hernoem je test(.html) (waarbij .html verborgen is) naar test.php dan luidt de volledige bestandsnaam nog steeds test.php(.html). En ja, dat gaat niet door de PHP-interpreter aan de webserverkant.
En misschien wordt lokaal -als je daar een webservertje draait- alles door de interpreter gehaald, inclusief bestanden met .htm(l) extenties. Dat zou verklaren waarom het lokaal wel werkt, en online niet want dat is normaliter geen standaard instelling.
Dit is dus waarschijnlijk geen bug, maar een configuratie aangelegenheid.
Als je Filezilla gebruikt, dan zie je van het bestand de naam en de extensie. In Filezilla kun je een bestand in 123 zo opnoemen, ook de extensie! Dus nu wel even extra opletten, op hoofdlettergebruik. Want Index.php is anders dan index.php.