Heb wordpress lokaal geinstalleerd op xampp server
Nu wil ik een bepaalde bladzijde van wordpress site in php open in dreamweaver waarvan ik een url heb

Hoe dit te doen in dreamweaver webeditor.?
Wil je PHP gebruiken op een aangemaakte pagina/article in Wordpress? Begrijp ik dat goed?
3,5 jaar geleden schreef Jan Douma:

[quote]Ik kan goed overweg met dreamweaver weeditor en heb wat eenvoudige php programeer ervaring, dus die taal veranderen met dreamweaver moet gemakkelijk lukken.[/code]
Ik snap Jan Douma zijn vraag niet helemaal, maar wil hij nou PHP gebruiken in zijn Wordpress pagina's/articles? Of met Dreamweaver de layout van een bepaalde pagina aanpassen?
Ja, alleen op een bestaande blz ( functionaliteit header aanmaak via administratie wordpress shop)
Als ik deze blz in dreamweaver kan openen ( heb een testserver aangemaakt via xampp dus live code ), zoals ik m ook zie op de shop administratie
Ja, dan kan ik proberen code ertussen (hardcoded met een div ) toevoegen om een eigen logo over de volle breedte van de oude shop te gaan gebruiken

Of met Dreamweaver de layout van een bepaalde pagina aanpassen?
..ja :)
Ja, goed idee, volgens mij is het ook een template bestand en die zou moeten zitten in het child flatsome theme of parent flatsome theme ? ( zal wel het parent theme zijn omdat daar alle functionaliteit ingebouwd zit )
Ik zou die header configuratie bladzijde van het flatsome theme via de administratie te openen graag live in dreamweaver willen openen ook.

Maak dan een kopie van het orgineel en frutsel het logo (tis maar een plaatje:)) ertussen

Vraag: kan je via internet mijn lokale site bekijken ?
Als je in je router portforwarding openzet naar XAMPP (poort 80), en mogelijk nog XAMPP aanpast, dan wel. Maar dan zou ik wel zeker zijn van de veiligheid.
Bedankt..ja veiligheid?

Ik moet dus een php bladzijde v.d shop met een url zien te openen in de live coding van dreamweaver
Ja, veiligheid. Iedereen kan je server dan bereiken, dus je moet phpMyAdmin dichttimmeren, en je base_dir mogelijk aanpassen

Wat versta jij nou eigenlijk onder bladzijdes? Een artikel/pagina of het template-bestand in het thema??

Als je een pagina in Wordpress in een eigen stijl wilt plaatsen, moet je inderdaad een overervende template-bestand aanmaken. Lees eens de link over de hiërarchie van de Wordpress templates, die ik gaf.

Dat php-bestand kan je dan openen en bewerken in Dreamweaver.
Onder een bladzijde versta ik dan gewoon een php bladzijde..dus bijv een index.php
In principe zou ik een alle php bestanden ( bladzijdes) op een dynamische site ( live ) in dreamweaver moeten kunnen openen van een website..toch?

Ik heb nu de headereditor op de shopadministratie geopend ..heeft als url http://localhost/zswp/wp-admin/customize.php?url=http://localhost/zswp/&autofocus%5Bsection%5D=top_bar
Deze php bladzijde(s) (=scherm) moet ik toch ook kunnen openen in dreamweaver in de live modus ?..maar hoe ..moet er nog maar eens naar kijken.

De live mode in dreamweaver kan ook in 2 vormen te zien zijn : als code en als split ( wat je ziet v. shop)
Dus dat headerconfiguratie scherm( blz in dreamweaver) moet ik kunnen zien en als code, maar hoe?
Heb customize.php geopend in Dreamweaver en krijg het inlog scherm van d e shopadministratie te zien..zou de hele url moeten kunne invoeren

Misschien moet de shopadministratie in dreamweaver geopend worden om toegang te krijgen tot de header configuratie scherm ?

Reageren