Heb wordpress lokaal geinstalleerd op xampp server
Nu wil ik een bepaalde bladzijde van wordpress site in php open in dreamweaver waarvan ik een url heb
Zie hier wel live view setting staan ..met een url request , methode get..zou je hiermee een url kunnen opgeven van een scherm en dat dit scherm opent in dreamweaver, want dat moet ik hebben ?
Komt later..moet zo weg en het plaatje moet ergens van upgeload gaan worden
[size=xsmall]Toevoeging op 20/02/2019 17:35:52:[/size]
Had ik nog liggen een oude instructie cd uit 2004
-------------------------------------------------------
Videotraining Dreamweaver MX 2004 - Dynamische websites
Videodemo's op deze cd-rom (25)
1. Dreamweaver Basics: kennismaken met Dreamweaver (3)
Bekijk de clip die bij deze les hoort1.1 Kennismaken met de Dreamweaver-interface (07:03)
Bekijk de clip die bij deze les hoort1.2 Het documentvenster nader bekeken(12:00)
Bekijk de clip die bij deze les hoort1.3 Dreamweaver-voorkeuren instellen (06:11)
2. Dynamische websites maken (6)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.1 Doelstellingen: wat leert u via deze demo's? (04:21)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.2 De werking van dynamische websites (04:43)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.3 Internet Information Server (IIS) installeren (05:04)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.4 Een dynamische site definiëren (08:00)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.5 De site registreren als webapplicatie in IIS (07:16)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.6 Templates maken en gebruiken, pagina's baseren op templates (13:02)
3. Databases gebruiken en koppelen (3)
Bekijk de clip die bij deze les hoort3.1 Een databaseverbinding (Connection) instellen (11:55)
Bekijk de clip die bij deze les hoort3.2 Werken met recordsets (07:41)
Bekijk de clip die bij deze les hoort3.3 De functie en mogelijkheden van Server Behaviors (11:03)
4. Uitgebreide databasebewerkingen (5)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.1 Zoeken in databases (13:47)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.2 Master/Detail Pages maken op diverse manieren (12:58)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.3 Records invoegen in de database via een webformulier (12:07)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.4 Gegevens in de database bijwerken via een webformulier(Update) (08:36)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.5 Records uit de database verwijderen (06:26)
5. Technieken voor User Authentication (5)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.1 Inleiding: de database voorbereiden (05:18)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.2 Aanmelden bij een website: een registratiepagina maken (08:57)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.3 Inloggen, uitloggen en werken met sessions (13:42)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.4 De site bijwerken door de Template aan te passen (03:41)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.5 Pagina's afschermen met de behavior Restrict Access To Page (04:46)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.6 Beveiliging van pagina's op meerdere niveau's (12:39)
6. Bonus: diverse andere technieken (3)
Bekijk de clip die bij deze les hoort6.1 Dreamweaver uitbreiden met extensions; werken met Dreamweaver Exchange (08:40)
Bekijk de clip die bij deze les hoort6.2: Een extension downloaden, installeren en gebruiken in Dreamweaver (09:25)
Bekijk de clip die bij deze les hoort6.3: Super-demo! Dynamische sites met PHP, MySQL en Control Center Downloaden, installatie, configuratie en een PHP-site in Dreamweaver in één complete videoclip(27:17!)
[size=xsmall]Toevoeging op 20/02/2019 17:37:17:[/size]
Ja, het is verouderd hoor dreamweaver mx 2004, nu gebruik ik recente versie
Bedankt voor de toelichting over het begrip bladzijde !
Ben nu echt nieuwsgierig of in Dreamweaver een php applicatie direkt te gebruiken is, zoals Wordpresas
[size=xsmall]Toevoeging op 20/02/2019 20:39:10:[/size]
[size=xsmall]Toevoeging op 20/02/2019 20:50:34:[/size]
Pagina in Live View van live-gegevens voorzien: value, nee is niet om een php-bladzijdezijn url in te voeren
[size=xsmall]Toevoeging op 20/02/2019 20:54:38:[/size]
Real-time voorvertoning in browser
U kunt een voorvertoning van uw webpagina's in real-time bekijken terwijl u codeert of pagina's ontwerpt in Dreamweaver. Met deze functie kunt u uw webpagina's gelijktijdig op meerdere browsers coderen en voorvertonen. https://helpx.adobe.com/nl/dreamweaver/using/previewing-pages.html
Volgens mij kan je hiermee gewoon POST en GET requests naar een enkel bestand afvuren.
Maar waarom wil je jouw site in DreamWeaver bekijken? Wat is er mis met je browser en XAMPP?
Zet gewoon twee schermen open en druk op F5 na elke wijziging. Veel sneller dan die live-view steeds open te trekken.
Probleem is dat ik de php-pagina voor de headerconfiguratie in de administratie van de wordpress site wil zien ..en als dat lukt dan kan daar wat wijzigingen aanbrengen.
Het is een combinatie van browser en live code view in Dreamweaver,maar er is ook split view
Ben gewoon maar eens wat php pagina aan het openen in dreamweaver ..en misschien komt het gewenste scherm tevoorschijn
Weet tenslotte niet hoe alles is opgebouwd
Als dit niet lukt, dan word het mission impossible
Een echte 'live view' gaat sowieso niet werken want je moet steeds opslaan en opnieuw de request uitvoeren om het te openen. Plus dat Wordpress mogelijk nog wel wat van webserver-dingen afhangt. Die live-view is volgens mij meer bedoeld voor losse scriptjes dan een heel CMS uit te testen.
Dus ik denk dat je het beter bij Dreamweaver en je browser moet houden.