Stel ik heb een script.. ik noem maar wat bijv. :

<?php

// bepalen welke dag we zijn vandaag
$vandaag=date("w");

$dag=array("Zondag","Maandag","Dinsdag","Woensdag","Donderdag","Vrijdag","Zaterdag");

echo " Vandaag zijn we $dag[$vandaag]<br><br>\n";

$aantal_elementen=count($dag);

echo "Onze array \"\$dag\" bevat $aantal_elementen elementen, zijnde het aantal dagen van de week <br>\n";
?>

Hoe kan ik dat dan te zien krijgen in een browser?? ik wil graag kijken of hij het doet maar ik weeniet hoe ik het te zien krijg als ik hem bij Localhost open via WAMP5 dan staat er dat de pagina niet gevonden wordt .. kan iemand mij helpen? alvast bedankt!
<?php print_r($dag); ?>
Sorry Jelmer,
Maar waar moet ik dat <?php print_r($dag); ?> dan zetten?? en stel ik zet dat bij het script en ik sla hem op als bijv. Script.php dan kan ik hem toch alsnog niet openen ?
<?php

// bepalen welke dag we zijn vandaag
$vandaag=date("w");

$dag=array("Zondag","Maandag","Dinsdag","Woensdag","Donderdag","Vrijdag","Zaterdag");

echo " Vandaag zijn we $dag[$vandaag]<br><br>\n";

$aantal_elementen=count($dag);

echo "Onze ";
print_r($dag);
echo "bevat $aantal_elementen elementen, zijnde het aantal dagen van de week <br>\n";
?>

Dit zou het doen. Bekijk dit en verglijk het met de oude en dan kom je er van zelf achter...
Melding dat pagina neit gevonden kan worden? Dan helpen alle scripveranderingen toch ook niet?

Weet je zeker dat je de naam goed hebt (hoofdletters enzo..)
Reset apache eens... Misschien is hij gewoon neit helemaal goed gestart...

Greets,
WJ
Shit nee hij doet het nog steeds niet pagina kan niet gevonden worden, als ik hem bij local host open! :( Lokatie is C:\wamp\www
waar moet ik hem dan openen om hem te zien te krijgen?
Heeft iemand een goedwerkende gratis Online host??
Don: Ja ik heb een hosting site, gratis, geen adverts enz, enz.
localhost/pagina.php
Uitleg:

De manier op hem aan te roepen...

Dus niet: C:/Wamp/www/pagina.php
Maar: localhost/pagina.php
Je dient ook de services opgestart hebben voordat je apache kan gebruiken. (tevens ook SQL)
Dit kun je zien door de icoon. Als ie groen brandt is alle sin orde, als iets geel brandt is 1 van de 2 uitgeschakeld en is hij rood, zijn bijde functies uitgeschakeld.

Reageren